خبرگزاری هرانا ـ آیت الله «محمدرضا نکونام» از مدرسان حوزه علمیه در شهر قم بازداشت شد.

به گزارش هرانا به نقل از سحام نیوز؛ روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۳ ماموران امنیتی با حکم ویژه از دادگاه ویژه روحانیت قم، به بیت آقای نکونام وارد شدند و ضمن تخریب وسایل و لوازم بیت این عالم شیعی، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

بنا به این گزارش‌، از سرنوشت آیت الله محمدرضا نکونام پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که ممکن است یکی از دلایل دستگیری این عالم شیعی، درگیری با مصباح یزدی از روحانیون طرفدار علی خامنه‌ای بوده باشد. با این‌حال این موضوع را منابع دیگری تایید نکرده‌اند.

به نوشته وب‌سایت آیت الله نکونام، وی بیش از یک صد مقاله و کتاب در عنوان‌های مختلف فقهی و معرفتی دارد که در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

Nekonamآیت الله محمدرضا نکونام از مدرسان درس خارج فقه حوزه علمیه قم است.

چندی پیش دادگاه ویژه روحانیت قم، از توزیع رساله فقهی وی در کشور جلوگیری کرده و تمامی نسخ آن را جمع آوری کرده بود.

وی نظرات بدیعی درخصوص امور روزمره و مورد بحث در جامعه نظیر ماهواره و اینترنت دارد.

گفتنی‌است این استاد اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در اردیبهشت ۹۳ در درس خارج فقه خود، با انتقاد از اجرای طرح توزیع یارانه نقدی درکشور گفته بود:«توزیع یارانه نقدی دربین مردم نشانه برنامه نداشتن دولت درحوزه اقتصاد بود. این‌کار مثل آن است که پدرخانواده به جای برنامه ریزی برای زندگی فرزندانش پول‌ها را روی سر آن‌ها بریزد یا چون پدر و مادری است که شاغل‌اند و به فرزندان پول می‌دهند که ناهار بروید ساندویچ بخورید.»

وی اظهار کرده بود: «دو طرح اشتباه در چند سال گذشته اجرا شد و هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرد؛ یکی طرح مسکن مهر و یکی هم توزیع یارانه نقدی بود. الان هم خوب است سریع این دو طرح جمع و چالش‌های آن اصلاح شود.»