شهروند- علی شریفیان: بنا به گزارش خبرگزاری کانادا روز دوشنبه دفتر نخست وزیری با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ارین اتول، نماینده پارلمان جایگزین جولیان فانتینو شده است، اما فانتینو همچنان به عنوان دستیار وزارت دفاع در امور اطلاعات امنیتی عضو کابینه خواهد بود. برکناری فانتینو و انتصاب ارین اوتول به وزارت کهنه سربازان بی سروصدا و با انجام رسمی مراسم لازم در ریدو هال انجام شد. ارین

ارین اوتول وزیر جدید امور کهنه سربازان

ارین اوتول وزیر جدید امور کهنه سربازان

اوتول به هنگام خروج از ریدو هال به خبرنگاران گفت: «خدمت به کهنه سربازان افتخار است.»

اوتول که در انتخابات سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار به نمایندگی پارلمان برگزیده شده از افسران سابق نیروی هوایی ارتش کاناداست. اتول بنیادی را پایه گذاری کرده که برای حمایت از کهنه سربازان و خانواده آنها کمک مالی جمع آوری می کند.

فانتینو از مدتها پیش با انتقادات زیادی از سوی کهنه سربازان کانادا و همچنین رهبران و نمایندگان احزاب اپوزیسیون روبرو شده بود. منتقدان او بویژه بستن نه دفتر منطقه ای برای ارائه خدمات به کهنه سربازان را که براساس سیاست های دولت محافظه کار و به وسیله او انجام شد را به شدت سیاستی در ضدیت با کهنه سربازان خواندند و کار به آنجا رسید که هم کهنه سربازان و هم نمایندگان اپوزیسیون خواستار استعفای او شدند.

بازرس کل کانادا هم در آخرین گزارش خود اعلام کرد که یک میلیارد دلار بودجه ای که برای هزینه در راستای بهبود زندگی کهنه سربازان و رفع مشکلات آنها در لایحه بودجه در نظر گرفته شده بوده، به رغم نیاز کهنه سربازان به خدمات مختلف خرج نشده است.

استفن هارپر در مصاحبه ای که به مناسبت پایان سال با پیتر منزبریج، روزنامه نگار و گوینده ارشد سی بی سی داشت از کارکرد فانتینو دفاع کرده بود. در همین اولین روزها پس از انتصاب اوتول به وزارت، توماس مولکر از او خواسته ۹ دفتری که بسته شده، بازگشایی کند.