شهروند ـ گروه موسیقی نیمه ها که برادران جهانبگلو (بهروز و بهنام) از چهره های اصلی آن هستند، دارد در جهان پر غوغای موسیقی برای خود جایی باز می کند. نیمه ها از زمان پایه گذاری در سال ۲۰۰۹ تاکنون چندین کنسرت برگزار کرده اند. شاید نخستین بار در جشن نوروزی شهروند صدا و سیمای آنها را ایرانیان تورنتو دیدند، زان پس بارها بر صحنه های سالن های تورنتو مانند مرکز هنری ریچموند هیل، دانشگاه یورک، دانشگاه تورنتو، جشن نوروزی گروه موسیقی نوا، و … برنامه اجرا کرده و هنرپذیران را با رضایت خاطر راهی خانه ها کرده اند.

کنسرت ۱۷ ژانویه ۲۰۱۵ هم، کار خوب و دیدنی و شنیدنی دیگری از گروه نیمه ها بود. اگر گله از کیفیت نه چندان خوب صدای سالن را کنار بگذاریم، کار موسیقی و اجرای گروه خوب بود و باید به برادران جهانبگلو و گروه نیمه هایشان برای تداوم کاری که زحمت و ضررش معمولن به سود، سر است- neemehaدر جهان هنر مگر داد و ستد سود و زیان برای هنرمند هرگز اهمیت نداشته است-، تبریک گفت.

در کنسرت ۱۷ ژانویه، علی علوی و بنفشه طاهریان امر گردانندگی را برعهده داشتند و بهنام جهانبگلو، بهروز جهانبگلو، ارشیا بصیری، آراد پیشه گر و بن نایت هنرمندانی بودند که در قالب “نیمه ها” هنرنمایی کردند. در قطعه ای نیز حسین شعاعی نیا با نواختن فلوت آنها را همراهی کرد. لطافتی که این همراهی با خود داشت، از خاطره ها زدودنی نیست.

شاید ما مردم به هنر و هنرمندان هم شهری خویش چنان که باید توجه نداریم، برای همین است که بیشتر آنان وقتی به شهرها و مراکز هنری دیگر کوچ می کنند، مورد توجه ما هم قرار می گیرند! زنده یاد جهان یکی از همین نمونه هاست، و یا سامان هنگامی که در لس آنجلس گل کرد تازه ما ایرانیان اینجا متوجه اهمیت کار او شدیم. در این باره مثال کم نیست.

امید که قدر هنرمندان هم شهری خویش را بدانیم و از هنر و حضورشان بیش از پیش پشتیبانی کنیم.

برای نیمه ها و موسیقی متفاوتشان آرزوی موفقیت می کنیم!