انصاف حیدر برای آزادی همسرش تلاش می کند

انصاف حیدر برای آزادی همسرش تلاش می کند

شهروند علی شریفیان: خبرگزاری کانادا خبر داد که انصاف حیدر، همسر رئوف بداوی، وبلاگ نویسی که به جرم انتقاد از اسلام هم اکنون در زندان عربستان سعودی محبوس است قرار است دوباره محاکمه شود و این احتمال وجود دارد که در محاکمه جدید محکوم به مرگ شود.

محکومیت مرگ در عربستان سعودی معمولا با قطع سر محکوم به وسیله جلاد صورت می گیرد. احسان حیدر که همراه با سه فرزندش در شربروک کبک زندگی می کند همراه با خانواده همسرش با انتشار بیانیه ای از همه خواسته اند

برای جلوگیری از بی عدالتی علیه رئوف بداوی به عربستان سعودی فشار وارد بیاورند. رئوف بداوی در ماه جون ۲۰۱۲ به جرم انتقاد از اسلام در وبلاگ خود، دستگیر و محکوم به ۱۰ سال زندان و ۱۰۰۰ ضربه شلاق شد.

مسئولان عفو بین الملل بر این باورند که موضوع محاکمه ی دوباره این وبلاگ نویس شایعه است. از سوی دیگر انصاف حیدر گفته است تا آزادی همسرش از تلاش و کوشش دست نخواهد کشید. مجلس ملی کبک به اتفاق آرا مجازات های بداوی را محکوم و از او پشتیبانی کرده است. شورای شهر شهرداری مونترال با تصویب طرحی شیوه رفتار عربستان سعودی با این نویسنده را محکوم کرده است. وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرده است که در جریان گرفتاری های رئوف بداوی هست و تلاش می کند هر طور که می شود به آزادی او کند.