اکثر شهرداران شهرهای انتاریو در سمت خود ابقا شدند

شهروند- جان توری توانست روز دوشنبه ۲۲ اکتبر ۲۰۱۸ با کسب اکثریت آرا رقیب انتخاباتی اش جنیفر کیسمت را شکست دهد و برای دور دوم شهردار تورنتو شود. توری با این پیروزی و با کسب ۶۳.۵ درصد آرا چهار سال دیگر در سمت شهردار به انجام وظیفه خواهد پرداخت.  ایجاد مسکن با قیمت مناسب، بهبود حمل و نقل شهری و مبارزه با خشونت اسلحه از مهم ترین برنامه های  جان توری در این دوره است. این دوره ی انتخاباتی برای جان توری بسیار متفاوت بود و نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش زیادی در میزان طرفداران او در حوزه های مختلف شهری به چشم می خورد.

 

جان توری ضمن مصاحبه ی خبری اش در هتلی در دان تاون تورنتو دقایقی بعد از پیروزی از حامیانش تشکر کرد و اعلام کرد که به سرعت مشغول به کار می شود تا برنامه های کلیدی را مطابق وعده هایش عملی کند. او گفت طی چهارسال آینده از این مهم اطمینان حاصل خواهد کرد که تورنتو به شهری برای همه تبدیل شود و شهروندانش امید به آینده و زندگی بهتر داشته باشند.

نتایج آمار نشان می دهد که بیشتر کسانی که برای شورای شهر انتخاب شده اند از سیاستمداران راست گرا هستند و این مهم می تواند در دراز مدت به نفع جان توری باشد و او باید بتواند از این پیروزی ویژه و فرصت مناسب ایجاد شده برای بهبود اوضاع شهری بهترین استفاده را کند.

آرای کاندیداهای ایرانی تبار در حوزه های مختلف

درخصوص کاندیداهای ایرانی تبار، ما اطلاعات زیادی نداریم و در مورد بعضی از آنها تنها از روی نام حدس می زنیم که ایرانی تبار باشند که البته ممکن است از افغانستانی تبارها نیز در این میان حضور داشته باشند.

در حوزه ی ۸ اگلینتون ـ لارنس، دیانوش یوسفی بین ده کاندیدا، با ۵۲۵۳ رای و ۴۱/۱۵ درصد آرا، مکان سوم را کسب کرد.

در حوزه ی ۱۶ دان ولی ایست، آریا علوی با ۵۸۲ رای ۴۲/۲ درصد آرا را به خود اختصاص داد و در بین هشت کاندیدا، هفتم شد.

در حوزه ی ۱۷ دان ولی شمالی، کسری غریبی با ۳۰۵ رای و ۱۷/۱ درصد آرا در بین ۹ کاندیدا در جایگاه آخر قرار گرفت.

در حوزه ی ۱۸ ویلودیل پنج ایرانی تبار در بین ۱۸ کاندیدا دیده می شدند.

دیوید موسوی با ۱۵۹۶ رای ۱۲/۶ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت. سم معینی با ۱۲۸۹ رای ۹۴/۴ درصد در جایگاه هفتم، سمن طبسی نژاد با ۱۱۸۹ رای ۵۶/۴ درصد در جایگاه هشتم، فرح اصلانی با ۱۸۷ رای ۷۲/۰ درصد در ردیف سیزدهم و حمید شاکری با ۱۲۲ رای ۴۷/۰ درصد در ردیف پانزدهم قرار گرفتند.

در حوزه ی ۲۴ اسکاربورو ـ روژپارک، رضا خوشدل با ۵۴۸ رای ۹۰/۱ درصد آرا، در بین ۱۱ کاندیدا در جایگاه ششم قرار گرفت.

انتخابات شهرداری در سایر شهرها

ریچموندهیل

در انتخابات شهرداری ریچموندهیل دیو بارو شهردار پیشین همچنان با ۲۳۳۰۴ رای در پست شهردار باقی ماند.

 

در بین کاندیداها برای شهردار ریچموندهیل دو اسم ایرانی به چشم می خورد علی نوروزی که با ۷۷۰ رای در بین پنج کاندیدا چهارم شد و مینو تاری با ۵۶۷ رای در جایگاه پنجم قرار گرفت.

برای عضو شورای منطقه و محلی رامین فرجی کاندیدا بود که با ۳۷۰۶ رای و ۰۴/۷درصد آرا در بین ۸ کاندیدا در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در حوزه پنج دو کاندیدای ایرانی تبار مهناز شهبازی و نوید شاهی حضور داشتند که مهناز شهبازی با ۵۴۲ رای ۹۵/۸ درصد آرا را به خود اختصاص داد و سوم شد و نیما شاهی با ۱۲۹ رای ۱۳/۲ درصد در مکان چهارم قرار گرفت.

برای عضو هیئت مدیره مدارس منطقه یورک حوزه های ۳، ۵ و ۶ علی نیکجو کاندیدا بود که با ۵۶۵ رای ۱۷/۵درصد آرا در بین ده کاندیدا نفر ششم شد.

 

مارکهام

در مارکهام فرنک اسکارپیتی در مقام شهردار ابقا شد. در این شهر ۷۷۵۰۳ نفر از افراد واجد شرایط رای دادند. ۹۱درصد از رای دهندگان از طریق اینترنت رای دادند و در کل ۲۶/۳۸ درصد از افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند که در تاریخ انتخابات این شهر بالاترین میزان بوده.

 

در هیئت مدیره ی مدارس منطقه ی یورک، شش نفر کاندیدا بودند از جمله سحر عدسکار که انتخاب نشد ولی هنوز نتایج رسمی این شهر اعلام نشده است.

می سی ساگا

در می سی ساگا، تعداد ۱۱۹۲۹۹ تن رای دادند و خانمBonnie Crombie  با ۹۱۴۲۲ رای حدود ۷۷درصد آرا را به خود اختصاص داد و در سمت خود به عنوان شهردار ابقا شد.

 

انتخابات می سی ساگا در طول کمپین انتخاباتی برای اعضای شورای شهر مورد انتقاد واقع شده بود. در حالی که در سرشماری ۲۰۱۶، ۵۷ درصد از ساکنان این شهر خود را جزو اقلیت های قابل مشاهده عنوان کرده بودند، این تنوع در منتخبین شورای شهر می سی ساگا دیده نمی شود.

آرورا

در آرورا، شهردار پیشین جای خود را به یکی از اعضای شورای شهر داد. تام مراکاس با ۴۷۸۱ رای و ۳۳/۳۸درصد آرا به عنوان شهردار انتخاب شد. جیوف داو شهردار پیشین با ۳۵۳۳ رای دوم شد و کریس بالارد و جان ابِل در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

در شورای شهر نیز چهار عضو سابق ابقا شدند و راشل گیلیلند و جان گالو دو عضو جدید به آنها ملحق شدند.

شهرداران همیلتون، وان، ویتبی، اوک ویل و بری با رای مردم در مقام های خود ابقا شدند. شهردار قبلی اشاوا تصمیم گرفت در انتخابات شرکت نکند بنابراین دن کارتر عضو شورای منطقه ای شهر توانست با رای مردم در مقام شهردار کار خودش را آغاز کند.  در وایت چرچ و استاف ویل، Iain Lovatt معاون شهردار در جایگاه شهردار قرار گرفت.