آشتی با حیوانات

 

پیام نوروزی “پناهگاه حیوانات وفا”

سالی‌ دیگر گذشت. سالی‌ لبریز از سر و صدا، لبریز از شادی، لبریز از موفقیت، لبریز از داستان‌هایی‌ غمگین، با پایانی خوش. سالی لبریز از نجات، لبریز از درمان، لبریز از زندگی‌. سالی‌ لبریز از توله ها، نر و ماده. سالی‌ لبریز از بازی، دعوا، نشان دادن دندان‌ها، …. و باز هم بازی. سالی‌ لبریز از مشکی‌ و رنگی‌. سالی‌ لبریز از گم شدنها، و پیدا شدنها. سالی‌ لبریز از واکسیناسیون، قرص انگل، و عقیم سازی. سال “وفا”ئی نو در قزوین. سال نجات البرز، نمدی، لکسی. سال آمدن سه‌ خواهرون به وفا (دیانا، دزیره، دینا)، سال رفتن سوسن، سوری، سینامون، نادر، افسون به‌‌ سرزمین های دیگر. سال چرخ دار شدن چارلی و پردیس، و کارتون شدن امید. سال دیده شدن ماهبانوی زیبای نابینا. سالی‌ لبریز از خوشبختی‌ برای پرنیان، شبرخ، طلا، هایکو و یلدا. سالی‌ که ما عاشق بامداد شدیم، و بامداد عاشق برف در دیاری دور.

سالی‌ لبریز از شما مردم زیبا، و مهربان، شما، که قهرمانان واقعی داستان وفا هستید. سالی‌ لبریز از پشتیبانان وفا، سازندگان لانه، محوطه‌های بازی، جاده‌های اطراف، سال شکار لحظه ها، در لنز دوربین یا بوم نقاشی. سالی‌ لبریز از مسافران پشتیبان. سالی‌ لبریز از بازدید کنندگان جمعه. سالی‌ لبریز از ما، لبریز از شما. ما، شماییم. ما همه پشتیبانان حیوانات بی‌ سر پناه سرزمینمان ایران.

پارسال مبارک بود، سال در پیش رو نیز با بودن شما سالی خجسته خواهد بود. با ما بمانید. ما و سگ‌هایمان را تنها نگذارید. وفا را تنها نگذارید.

نوروزتان پیروز . آرزوی ما برای شما و همه ی حیوانات سرزمینمان، سالی‌ خوب، شاد و سلامت است.

ما را در فیس بوک ببینید: Vafa Animal Shelter

vafa94 

حضور در بازار نوروزی خیریه بهنام در تورنتو

یک هفته مانده به نوروز، خیریه بهنام، پنجمین بازار نوروزی اش را طی سه روز برگزار کرد و مثل سال گذشته، میزی در اختیار “وفا” گذاشت. میز وفا در این بازار با همه کوچکی دستاوردی بزرگ داشت و لبریز بود از برخورد‌های گرم، تشویق‌های دلگرم کننده، سخنان محبت آمیز و هدیه‌های کوچک و بزرگ.

هیچ چیز به اندازه ی اینکه احساس کردیم شناخته شده ایم، و برای بسیاری نیازی نیست که داستان پناهگاه را بارها و بارها تعریف کنیم، خوشحال کننده نبود.

از مسئولان خیریه بهنام که هدفش کمک به بیماران سرطانی در ایران است، به ویژه سرکار خانم میترا جامع نهایت تشکر را داریم و برای همه سالی همراه با سلامتی، آرامش، شادی و موفقیت آرزو می کنیم.

سودابه مجیدی و حمایت از یوزپلنگ ایرانی

بارها با این پرسش روبرو شده ایم که اینهمه فقیر، این همه بچه گرسنه، این همه معضل محیط زیستی، این همه مشکلات دیگر، چرا شما به حیوانات پرداخته اید؟ و بارها پاسخ داده ایم که بسیاری دارند در آن زمینه ها کار می کنند و بالاخره لازم است کسانی هم به فکر حیوانات باشند، ضمن اینکه بسیاری از ما داوطلبان “وفا” هر یک در حوزه های دیگری از جمله کمک به بیماران سرطانی، کودکان کار، توسعه فضاهای آموزشی، سالمندان و … نیز فعال هستیم.

سودابه مجیدی، هنرمند نقاش، یکی از یاران وفا است که با انجمن یوزپلنگ ایرانی نیز همکاری دارد. این انجمن یک موسسه غیردولتی زیست محیطی مستقل است که توسط تعدادی دانشجوی علاقمند به حیات وحش و طبیعت در سال ۱۳۸۰ به صورت رسمی فعالیت خودش را آغاز کرده و حفاظت از حیات وحش و بویژه یوزپلنگ ایرانی را برعهده دارد؛ حیوانی که تنها ۷۰ قلاده از آن در ایران باقی مانده است

سودابه مجیدی در نمایشگاه در مقابل نقاشی هایش

سودابه مجیدی در نمایشگاه در مقابل نقاشی هایش

.

سودابه از ۲۵ تا ۲۹ مارچ در نمایشگاهی با عنوان One of a Kind در تورنتو شرکت کرد و نقاشی هایش را از حیات وحش با تمرکز بر یوزپلنگ به معرض نمایش و فروش گذاشت تا از این راه انجمن یوزپلنگ ایرانی را حمایت کند. او به بازدیدکنندگان غیرایرانی بروشورهای انجمن و همچنین بروشورهای وفا را ارائه می کرد و توضیحاتی دراین خصوص به آنها می داد.

در راه حفاظت از طبیعت و حیوانات برای سودابه آرزوی موفقیت می کنیم.

در سال نو ما را فراموش نکنید

یاران مهربان وفا! تقریبا نزدیک به دوازده سال از بنای پناهگاه وفا در هشتگرد می‌گذرد. سه اتاق با تیرهای چوبی قدیمی‌ و حیاطی که دور تا دورش لانه ساخته شده بود. در طی‌ این سالها، مقدار زیادی زمین و ساختمان به این مجموعه اضافه شده، اما به دلیل کثرت تعداد سگ ها، زیادی شست و شو، و عوامل دیگر همه فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند.

با آمدن بهار و بهتر شدن هوا، به ناچار باید چند پروژه ساختمانی را شروع کنیم. کلینیک، قرنطینه، آشپزخانه، و ساختمانی برای جدا سازی و نگهداری سگ‌های معلول، کور، ترسو، و پیر در اولویت هستند و برای اجرای همه این‌ها نیاز به پشتیبانی شما داریم.

فقط با کمک شماست که میتوانیم بمانیم و محیطی‌ راحت و سالم در اختیار ساکنان وفا بگذاریم. خواهش می‌کنیم لطف خود را از آنها دریغ نکنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کمک مالی به فیس بوک وفا مراجعه کنید. گهداری سگ‌های معلول، کور، ترسو، و پیر در اولویت هستند و برای اجرای همه این‌ها نیاز به پشتیبانی شما داریم. برای شروع

 

گربه های پارک بوستان ادب در تبریز صاحبخانه شدند

cat-house--tabriz 

اگر خاطرتان باشد، گفتیم که در صدد هستیم کاری برای کمک به گربه‌ها شروع کنیم. اولین پروژه ما که یک پروژه آزمایشی بود به عقیم سازی گربه‌های یک پارک کوچک (پارک بوستان ادب تبریز) و نصب خانه گربه‌ها منجر شد. این همه حاصل تلاش یکی‌ از یاران وفا در تبریز و کمک تنی چند از داوطلبانیست که در زمینه انجام عقیم سازی به ایشان کمک کردند،اما نصب تابلو و خانه به همت فردی همین بانوی حیوان دوست و همکاری خوب شهرداری صورت گرفته است.

موفقیت هر چه بیشتر این دوست را خواهانیم و تقاضا می‌کنیم با کمک‌های مالی‌ خود ما را در اجرای پروژه‌های بزرگتر یاری بفرمایید.

از خانم حاجی میر و آقای حسینی‌ که در خرید تله ما را یاری کردند سپاسگزاریم.

از دامپزشک هایی که در کار عقیم سازی به این پروژه کمک کردند، تشکر می کنیم.

حالا گربه ها سالم و در امنیت به راحتی در پارک رفت وآمد می کنند. غذایشان را می خورند و داخل این خانه استراحت می کنند و سر صاحبخونه بودن با هم حرفشان می شود.

بسیاری اما با عقیم سازی موافق نیستند و آن را برخلاف غریزه آنها و درست نمی دانند. پاسخ ما به آن ها این است:

عقیمسازی برای کنترل بی‌ رویه جمعیت حیوانات بی‌ سرپناه و در راستای جلوگیری از عذاب حیوانات بی‌ سرپناهیست که خانه و سرپرستی ندارند. گربه‌ها چندین بار در سال باردار میشوند و یک نگاه به چارت زیر نشان می‌‌دهد که عدم کنترل جمعیت آنها تا چه حد می تواند مشکل آفرین باشد. این مشکل به وجود نمی‌آمد اگر چرخه زیستی‌ در اکو سیستم به هم نمی‌‌ریخت؛ ولی‌ این اتفاق افتاده و به خاطر خود گربه‌ها هم که شده باید راهی‌ برای آن پیدا کرد. راهی‌ که حالا در دنیا دنبال می شود عقیمسازی است.

نحوه ی ازدیاد یک سال ۱۲ گربه، دو سال۶۷ گربه، سه سال ۳۷۶ گربه، چهار سال ۲۱۰۷ گربه، پنج سال ۱۱۸۰۱ گربه، شش سال ۶۶۰۸۸ گربه ، هفت سال ۳۷۰۰۹۲ گربه، هشت سال ۲ میلیون و ۷۲۵۱۴ و پس از ۹ سال بیش از یازده میلیون گربه خواهیم داشت.

پناهگاه نوپای وفا در قزوین را تنها نگذاریم

بیش از شش ماه از شروع به کار پناهگاه قزوین می گذرد، دراین مدت، گروه کوچکی که اداره کننده این مجموعه هستند با ناهمواری ها و ناملایمات زیادی رو به رو بوده اند. از آغاز به کار این پناهگاه همه کارها بر دوش این گروه کوچک بوده، از کارهای ساخت و ساز مثل بنایی، لوله کشی، نقاشی، جوشکاری و …گرفته تا تمام کارهای داخلی و خارجی مربوط به پناهگاه. از آنجایی که پناهگاه قزوین از نظر مالی و مدیریتی کاملا از پناهگاه وفا هشتگرد مستقل می باشد و حمایت های مالی پشتیبانانی که به پناهگاه هشتگرد کمک می کنند مختص به پناهگاه هشتگرد می باشد؛ ازهمان ابتدا تأمین هزینه های مالی بر عهده خود این گروه بوده و با منابع محدود پولی و مالی شخصی اداره شده است و تا به حال پشتیبانان مالی اندکی داشته است.

اخیرا به این مجموعه سگ های آسیب دیده بیشتری افزوده شده که تیمار و رسیدگی به آنها هزینه های مالی زیادی را بر دوش این مجموعه گذاشته، تعدادی از آنها نیاز به جراحی های سختی دارند که خارج از توان مالی این گروه بوده و سبب شده که این پناهگاه از نظر مالی بیشتر از گذشته در شرایط بحرانی قرار گیرد. اداره کردن این پناهگاه در چنین شرایط دشوار با امکانات بسیار کم و نداشتن پشتوانه مالی بسیار سخت است. هر چند که تا به امروز با وجود این شرایط سخت، این گروه عاشق و دلسوز از پس مشکلات برآمده اند اما ادامه این راه بدون پشتیبانی دوست داران حیوانات هرگز امکان پذیر نخواهد شد. پناهگاه قزوین نه تنها برای خوشبختی و خوشحالی ساکنانش تلاش می کند که انگیزه های بزرگتری برای سگ های بیرون پناهگاه که زندگی طاقت فرسایی را می گذرانند و هر از گاهی در گوشه و کنار شهر قربانی میرشکاران شهرداری می شوند دارد و تلاش می کند تا با ایده های نوین و کارآمد، هر چه بیشتر از دردها و آلام این موجودات پاک و با وفا بکاهد.

از شما می خواهیم که به پناهگاه بیایید و با شیوه اداره آن آشنا شوید. ساکنان این پناهگاه بیش از گذشته به پشتیبانی شما نیاز دارند.

برای اطلاعات بیشتر برای کمک به وفای قزوین از صفحه ی آنها دیدن کنید:

Vafa Animal Shelter Of QAZVIN

* دوستداران وفا، گروهی هستند در تورنتو متشکل از حامیان و داوطلبان “پناهگاه حیوانات وفا” که در ایران، در دو شعبه (هشتگرد کرج و قزوین)، نگهداری از سگ های بی سرپناه را برعهده دارد.

Facebook: Friends of Vafa Animal Shelter

www.vafashelter.com