بهار مثل هر سال با کوله باری از نعمت و مهربانی از راه می رسد؛ به استقبالش می رویم؛ خانه تکانی می کنیم تا عطر دلنشین تمیزی، فضای خانه را پر کند. سفره هفت سین و غذاهای سنتی را می چینیم و منتظر لحظه تحویل سال نو می شویم.

در ایام نوروز برخی از شما عزیزان میهمانانی دارید که در منزل شما برای مدتی می مانند. ما شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید غذاهای ساده اما متفاوت برای آن ها تهیه کنید. از صبحانه شروع می کنیم مارمالاد پرتقال را از مدتی قبل می توانید تهیه کنید.

مارمالاد پرتقال 

مواد لازم:

پرتقال ۴عدد(٨۴٠گرم)

شکر  یک و نیم پیمانه (٢٢۵گرم)

ورق ژلاتین ٢عدد

روش تهیه:

 ١ـ پرتقال را پوست بگیرید، پره های پرتقال را پوست بگیرید و مغز آن را جدا کنید، سپس به صورت پوره درآورید.

٢ ـ پوره را در قابلمه مناسب بریزید. ظرفی که مربا در آن تهیه می شود باید از جنس لعابی باشد و شکر را روی آن ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا پخته و غلیظ شود.

 ٣ـ ورقه ژلاتین را به مدت دو دقیقه در مقداری آب سرد خیس کنید، سپس از آب بیرون آورید و به مارمالاد اضافه کنید. یکی دو مرتبه هم بزنید و پس از یک دقیقه از روی حرارت بردارید در شیشه استرلیزه در دار بریزید و نگهداری کنید.

 نگهداری مربا :

 بهترین روش برای نگهداری مربا این است که مربا همان طور که داغ است درون شیشه ریخته شود، در شیشه را ببندید، سپس شیشه را وارونه کنید تا هوای داخل مربا کاملا خارج شود. پس از آن شیشه را به حالت عادی برگردانید . در شیشه را باز کنید و بگذارید مربا سرد شود.

نکته:

 ١.برای اینکه مربا شکرک نزند، در اواسط پخت آن از کمی آب لیمو ترش استفاده کنید.

٢.هنگام پخت مربا، در قابلمه را باز بگذارید تا رنگ آن تغییر نکند.

با آرزوی سالی خوشمزه تر

با ما باشید با کترینگ باران

    WWW.BARANCATERING.CA