شهروند علی شریفیان: هفته گذشته تورنتو استار خبر داد بیل بلر افسر با سابقه و مردم دار در انتخابات فدرال پیش رو قصد دارد کاندیدای حزب لیبرال از حوزه انتخاباتی «اسکاربرو ساوت» بشود. بیل بلر پس از دو دوره ۵ ساله که ریاست پلیس تورنتو را بر عهده داشت، جمعه گذشته جایش را به معاون پیشین خود مارک ساندرز داد

بیل بلر (راست) در کنار جاستین ترودو

بیل بلر (راست) در کنار جاستین ترودو

.

روز یکشنبه خود بیل بلر به طور رسمی اعلام کرد نامزد کاندیداتوری حزب لیبرال برای انتخابات فدرال است و قرار است اگر او را به کاندیدایی انتخاب کنند از حوزه «اسکاربرو ساوت» در انتخابات شرکت کند. بلر در همین منطقه از تورنتو به دنیا آمده و از آغاز تا کنون هم با خانواده اش در همین منطقه زندگی کرده و می کند. بیل بلر ۶۱ ساله که از سال ۱۹۷۶ به پلیس تورنتو پیوسته و ۳۹ سال سابقه کار در زمینه خدمات عمومی دارد درباره این تصمیم خود گفته است: «من تمام زندگی ام به مردم خدمت کرده ام می خواهم همچنان در خدمت مردم باشم.»

گفته می شود هم محافظه کاران و هم ان دی پی با رئیس سابق پلیس تورنتو درباره کاندیدایی او برای احزابشان تماس ها و مذاکراتی داشته اند، اما بیل بلر حزب لیبرال را برای فعالیت های سیاسی خود انتخاب کرده است و می گوید علت انتخابش صحبتی بوده که با جاستین ترودو داشته است. بلر در مصاحبه اش با سی بی سی توضیح داد که برنامه ها، ایده ها و مرام حزب لیبرال به نقطه نظرهای شخصی او خیلی نزدیک است.

در حال حاضر دان هاریس از ان دی پی نماینده حوزه انتخاباتی اسکاربرو ساوت است. هاریس در انتخابات ۲۰۱۱ به نمایندگی از این حوزه انتخاب شد. پیش از هاریس برای چند دوره لیبرال ها نمایندگی این حوزه را داشته اند. در حال حاضر تیم وبر، روزنامه نگار و گوینده پیشین سی تی وی دیگر کسی است که نامزد کاندیداتوری حزب لیبرال از این حوزه است. وبر روز یکشنبه با ارسال پیامی از طریق توئیتر به بیل بلر که خود را نامزد کرده، خوش آمد گفت.