logo-icc--6 

اعضای محترم کنگرۀ ایرانیان کانادا

بدین وسیله به اطلاع می رساند که کمیتۀ انتخابات که توسط هیئت مدیرۀ محترم کنگره و بر طبق (ماده ۵ – بند۳)اساس نامه این نهاد منصوب شده است؛ علی رغم تمام کاستی ها و نواقص اساس نامه، و با وجود شرایط پیچیده تحمیل شده بر کمیته انتخابات و دشورای های موجود خود را متعهد به برگزاری انتخابات کنگره ایرانیان کانادا در تاریخ ۲۴ ماه می به بهترین نحو ممکن و به شیوه ای کاملا شفاف و دموکراتیک می داند.

در این راستا موارد ذیل به اطلاع عموم می رسد:

۱) طبق اساس نامه کنگره (ماده ۵- بندهای ۱،۲،۴) و بر اساس اعلان قبلی به اعضاء از طریق ایمیل و انتشار آن در جراید توسط هیئت مدیره کنگره ایرانیان کانادا انتخابات سالانۀ این نهاد در تاریخ ۲۴ ماه می ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد. کلیه اطلاعات بر روی وب سایت کنگره به آدرس: http://www.iccongress.ca موجود می باشد.

۲) به منظوررفاه حال اعضای محترم کنگره رأی گیری زودهنگام از ساعت ۱۱ صبح روز ۲۴ ماه می در محل برگزاری انتخابات – York Civic Centre- آغاز خواهد شد.

۳) برای رای دادن در این انتخابات عضویت در کنگره تا پایان تاریخ ۱۷ ماه می ۲۰۱۵ و داشتن کارت شناسایی عکس دار و معتبر در کانادا -استان انتاریو- الزامی می باشد.

۴) چنانچه عضوی از کنگره بخواهد جای عضوی دیگر رای دهد کپی و یا عکس از مدرک شناسایی عکس دار و معتبر در کانادا-استان آنتاریو- فرد غایب به همراه داشتن فرم پراکسی (به نمایندگی از طرف شخص دیگری رأی دادن) الزامی می باشد. برای دریافت فرم پراکسی به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

http://iccongress.ca/articles/icc-election-2015-proxy-vote-form

۵) جلسۀ مجمع عمومی همانطور که از طریق اطلاعیه هیئت مدیره محترم و ایمیل به اطلاع اعضاء رسیده است از ساعت دوی بعد از ظهر شروع خواهد شد.

۶) ساعت پایان رای گیری ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر خواهد بود.

۷) کمیته برگزاری انتخابات در صورت تشخیص حق تمدید مدت زمان رای گیری را خواهد داشت.

۸) خبرنگاران، روزنامه نگاران، دست اندرکاران رسانه ها و شهروندخبرنگاران در پوشش خبری و لحظه به لحظه انتخابات آزاد هستند. بدیهی است که حریم شخصی افراد (عدم تهیه هر نوع تصویر از چهره افراد در صورت مخالفت ایشان) و همچنین اصل مخفی بودن آراء می بایست مورد احترام قرار بگیرد.

۹) هر یک از کاندیداهای محترم انتخابات دارای یک ناظر خواهند بود که از ابتدا تا انتها بر روند رای گیری نظارت خواهد نمود. کاندیداها در انتخاب ناظر خویش آزاد هستند و کمیته انتخابات هیچ دخالتی در فرآیند انتخاب ناظرین کاندیداها نخواهد کرد. جزئیات این امر به اطلاع کاندیداها خواهد رسید.

۱۰) بر طبق مادۀ ۵ بند ۶ اساس نامه نتیجه انتخابات در صورتی اعتبار دارد که ۵۰ درصد بعلاوۀ یک اعضاء در انتخابات شرکت کنند و مجمع عمومی به این حد نصاب برسد. به اطلاع می رساند؛ از آنجایی که آخرین مهلت تعیین شده برای عضویت در کنگره جهت رای دادن در این انتخابات، ساعت دوازده شب روز یکشنبه ۱۷ ماه می بوده است و استقبال از عضویت در کنگره تا کنون بی نظیر بوده است، تعداد دقیق به حد نصاب رسیدن انتخابات و مجمع عمومی در حال بررسی است. در صورت نرسیدن به حد نصاب ۵۰ درصد بعلاوه یک، نتیجه انتخابات معتبر نخواهد بود. در این صورت انتخابات جدید بر طبق اساس نامه باید برگزار شود و نتیجۀ آن با هر تعداد شرکت کننده معتبر خواهد بود. از آنجا که رسیدن به حد نصاب بسیار اهمیت دارد و برای برگزاری انتخابات تلاش ها و زحمات های زیادی صورت گرفته است؛ از کلیۀ اعضای محترم کنگره خواهشمندیم که در انتخابات کنگره شرکت کنند.

۱۱) در صورت به حد نصاب رسیدن مجمع عمومی؛ به منظور رای گیری در مورد گزارش مالی اکثریت حاضر در جلسه ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

۱۲) نتیجه انتخابات بلافاصله پس از شمارش آراء توسط کمیتۀ انتخابات اعلام خواهد شد و متعاقبا بر روی تارنمای کنگره نیز قرار خواهد گرفت.

۱۳) چنانچه کاندیداها به نتیجه انتخابات اعتراض داشته باشند، می توانند حداکثر تا یک ساعت پس از اعلام نتایج انتخابات به صورت مکتوب، و با ارائه شواهد و مدارک اعتراض خود را به کمیتۀ انتخابات اعلام کنند. پذیرش و یا رد اعتراض کاندیداها بر عهده کمیته انتخابات خواهد بود.

۱۴) کلیۀ اعضای محترم کنگره در صورت داشتن سوال و یا ابهامی می توانند به این آدرس:

iccelection2015@gmail.com ایمیل بزنند.

در پایان مجددا از همه اعضای کنگره صمیمانه می خواهیم که در مجمع عمومی سالانه شرکت کنند و در اطلاع رسانی به سایر اعضاء یاریگر ما باشند. همچنین از اعضای محترم کنگره، رسانه ها و شهروندان مسوول می خواهیم تا به دروغ پردازی ها، غرض ورزی ها، تخریب های هدفمند، اخبار ناصحیح و نادقیق که در گوشه و کنار و رسانه های غیرمعتبر و با اهداف و نیت های خاص از جمله دلسرد کردن اعضا برای شرکت در مجمع عمومی سالانه و تخریب اعتماد اعضا به کنگره دیده و شنیده می شود توجهی ننمایند و اخبار را تنها از مجاری رسمی و معتبر از جمله وب سایت کنگره دنبال کنند. همکاری و هم دلی شما کمیته انتخابات را در برگزاری یک انتخابات سالم، منصفانه، آزاد و شفاف یاری خواهد کرد.

۲۰ می ۲۰۱۵

کمیته انتخابات کنگره ایرانیان کانادا ۲۰۱۵