شهروند: اعضای بدن مریم رشیدی، که هفته ی گذشته در تقابل با سارقان بنزین دچار مرگ مغزی شده بود، به ۶ بیمار نیازمند کانادایی اهدا شد. روز یکشنبه ی گذشته، مهندس مریم رشیدی (آشتیانی) ۳۵ ساله، که در یک پمب بنزین شرکت «سنتکس» در شمال غربی کلگری آلبرتا مشغول به کار بود، متوجه می شود یک وانت بنزین زده، اما بدون پرداخت قصد ترک جایگاه را دارد. او برای جلوگیری از فرار سارقان جلوی وانت می ایستد اما وانت به شدت به مریم می زند و همین باعث مرگ مغزی او می شود و با وجود تلاش پزشکان، معالجات موثر واقع نشد و روز سه شنبه ی گذشته این زن جوان جان باختmaryam.

مریم رشیدی همراه با همسرش احمد نورانی شالو و پسر شش ساله شان در ماه نوامبر ۲۰۱۴ به عنوان مهاجر وارد کانادا شد و برای مدت کمی در مونترال زندگی کرد. پس از آن برای کار در رشته خود به آلبرتا نقل مکان کرد و به مدت سه ماه برای یک شرکت نفت و گاز کار می کرد، اما به خاطر وضعیت بد اقتصادی به کارش در آن شرکت خاتمه داده شد. پس از آن به عنوان یک کار موقت به کار در پمپ بنزین مشغول می شود. در سومین روز کارش او دچار این حادثه می شود.

احمد نورانی، در گفت‌وگو با روزنامه سان کلگری گفت: «طبق تشخیص پزشکان بیمارستان، اعضای بدن مریم سالم بودند و امکان اهدای آنها به ۶ نفر نیازمند عضو وجود داشت. در سومین روزی که مریم در کما بود تصمیم گرفتیم اعضای او را اهدا کنیم. از دست دادن مریم خیلی سخت بود، اما خوشحالم که رفتنش به ۶نفر دیگر زندگی دوباره بخشید. این مسئله قدری در این شرایط ما را تسلی می‌دهد.»

درحالی‌که مریم روی تخت بیمارستان برای زنده ماندن تلاش می‌کرد، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری عاملان این حادثه شروع کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل اصلی حادثه جوانی ۲۰ساله به نام جاشوا کودی میچل یک مجرم سابقه‌دار است. او پیش از این هم به اتهام رانندگی خطرناک با وسیله نقلیه سرقتی دستگیر شده اما با وثیقه دو هزار دلاری آزاد شده بود. با شناسایی نخستین متهم، مأموران موفق به دستگیری او شدند.