محمود احمدی نژاد: غرب به دنبال دستگیری امام زمان است!

ناشناس ـ الو الو مموتی چرا جواب نمیدی؟

مموتی ـ بنال خبر مرگت

ناشناس ـ وضع خرابه، شناسایی شدیم

مموتی ـ باز خرده شیشه زدی؟Ahmadi-nejad-H2

ناشناس ـ خره میگم لو رفتیم، میگی شیشه زدی، منو از اینجا ببر بیرون، من بدبخت بَدل کارم، بیخودی منو قاطی…

مموتی ـ معلومه دوباره زیاده روی کردی!

ناشناس ـ عوضی لو رفتیم حالیته، چند روزه نامه های تهدیدآمیز میندازن تو چاه، چند نفر هم هر روز میان و با دوربین مادون قرمز از داخل چاه عکس میگیرن، ضمنا این تلفنه رو عوض کن با وایبر و واتس اپ کار نمی کنه، حوصله م سر رفته.

مموتی ـ کره بز مگه نمی دونی با ماهواره خیلی راحت ردّ تلفن هوشمند رو پیدا می کنن؟

ناشناس ـ میگم یه چند روزی مشایی یا بقایی رو بفرست بیان اینجا تا آبها از آسیاب بیفته.

مموتی ـ احمق، مشایی تابلوئه، بقایی هم گرفتنش

ناشناس ـ نکنه بقایی به غربی ها ای میل زده و آقا رو فروخته؟

مموتی ـ بقایی دستش کجه ولی دهن لق نیست، میگم چطوریه که مامورای جمکران گزارشی خبری چیزی ندادن؟

ناشناس ـ آقا می گفت همه رو خریدن، باید یه چاه جدید حفر کنی، این چاه لو رفته، اینجا رو هم پُر می کنی تا آثار جرم از بین بره!

مموتی ـ مرتیکه الدنگ مگه بهمین سادگیه؟ مهدی کجاست؟

ناشناس ـ دیشب رفت، می گفت سی آی ای و موساد و سعودی ها ردش رو زدن، گفتش من شناسایی شدم تو فرار کن، دم آخر یه چیز بدی هم گفت، گفتش مملکتی که زیر زمینش امنیت نداشته باشه خدا به مردمی رحم کنه که روی زمین زندگی می کنن، الو الو الو مموتی…

***

“دست گیری” عربستان از مهاجرانی

سایت دهن لق ویکی لیکس خبر داده وزیر سابق ارشاد که سالها در لندن به ارشاد اپوزیسیون مشغول بوده، یواشکی و دور ازچشم رقیبان با آل سعود مشغول داد و ستد علمی و آموزشی و فرهنگی بوده است(دیلی فکس خبر داده که داد و ستد یواشکی سابقه ای طولانی در فرهنگ والای ایرانی ها دارد و به هیچوجه تقلیدی از آزادی های یواشکی نیست) و این قضایا درست زمانی اتفاق افتاده که حضرتش با چراغ قوه در به در به دنبال نقاط تاریک زندگی مقام عظما می گشت. و پس از چند سال هم دست از پا درازتر اعلام کرد که هیچ نقطه سیاهی در زندگی مقام شامخ ولایت پیدا نکرده است. ویکی لیکس هم تلافی کرده و می گوید ازکسی که سیاهی آل سعود را در روز روشن نمی بیند، نمی شود توقع داشت در شب تاریک، سیاهی های مقام رهبری را ببیند.

قضیه از این قرار است که یک شب ملک فهد زنگ می زند و ملک جَهَل را از خواب بیدار می کند و می گوید: سلام علیکم یا اخی. ملک جهل پاسخ می دهد: سلام یا خادم حرمین شریفین، شو اخبارک؟ و ملک فهد می گوید: یا اخی یادت هست هی از درد الکمر و درد ال زانو می نالیدی و روز به روز البدتر می شدی؟ و سئوال می کردی الدکتر خوب سراغ نداری؟ و ملک جهل با خوشحالی می پرسد: دکتر خوبی برام پیدا کردی؟ و ملک فهد می گوید نه، ولی اگر حاضر هستی سرِ الکیسه را شل بکنی، چند سال دیگه یک دکتر آکبند تحویلت میدم. و ملک جهل می گوید: یا اخی؛ می بخشی بنده زیاد توی باغ نیستی، الجریان یه خورده بو داره. چون وام دانشجویی برای همین اوقات هست. و ملک فهد توضیح می دهد که یا اخی، مبلغ زیاد هست و وام دانشجویی کفاف یک زندگی آبرومند در لندن را ندادی و دست آخر هم باید پس دادی. تازه وام دانشجویی به خرجی خانه و خرجی ال گرل فرند تعلق نگرفتی و طرف آدم مهمی هست و خیلی زشت هست که برای اولاد دُردانه خودش وام دانشجویی گرفتی. ضمنا خیالت التخت باشد طرف خودیه. همانی که چند سال قبل دعوتش کردیم اینجا و برایمان قصه ننه کلثوم خواند. و ملک جهل نیز ضمن موافقت، می گوید نعم یا اخی، مومن باید “دست گیر” برادر دینی خود باشد. و تاکید می کند که حواست جمع باشد سرت ال کلاه نرود. چون حسین خان تعریف می کرد که از وقتی در زمان جورج باقر بوش خبر وام ۷۵ میلیون دلاری بر سر زبانها افتادی، واشنگتن پر شدی از تحلیلگر و مفسر ایرانی و هر روز هم وجه نقد طلب کردی و ما مجبور شدی دم بیت ابیض با خط نستعلیق بنویسی که لطفا تقاضای وجه دستی نفرمایید حتی شما مفسر و تحلیلگر عزیز!

* اسد مذنبی طنزنویس و از همکاران تحریریه شهروند است. مطالب طنز او علاوه بر شهروند، در سایت های گوناگون اینترنتی نیز منتشر می شود. اسد مذنبی تاکنون دو کتاب طنز منتشر کرده است.

tanzasad@gmail.com