خبرگزاری هرانا ـ در حالی آب شرب برخی محله‌های زاهدان از هفته گذشته در ساعاتی از شب قطع می‌شد که حالا چند روزی است این قطعی آب به ساعات گرم روزها نیز سرایت کرده و مشکلاتی را برای شهروندان مرکز سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش‌های مردمی قطعی آب شرب در زاهدان از هفته گذشته در محله‌های مهرشهر، خیابان جمهوری، بهداشت، خرمشهر، آزادگان، مجتمع‌های مسکونی واقع در خیابان دانش و اطرف آن و زیباشهر “از محله‌های بزرگ زاهدان است که به هشت منطقه مسکونی تقسیم بندی شده” اتفاق افتاده و در چند روز گذشته این مشکل در روزها نیز تکرار شده است.

به گفته شهروندان زاهدانی، آب شرب در ساعات مختلف شبانه‌روز قطع می‌شود، این شرایط در حالی اتفاق می‌افتد که شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می‌گوید، آب شرب فقط در محله زیبا شهر قطع شده است.

مسئول روابط عمومی این شرکت در این باره، گفت: “قطع آب فقط در محله زیباشهر بوده که این مشکل به سبب اشکال فنی در خط انتقال آب زابل به زاهدان بوده و بعد از ظهر دیروز حل شده است”.

هشتاد هزار نفر در زاهدان به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند

مشکلات بخش آب زاهدان فقط مساله قطع یا افت فشار آب نیست بلکه هنوز برخی مردم این کلانشهر از آب شرب سالم بی‌بهره‌اند. به گفته محمودرضا میری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال حاضر ۸۰ هزار نفر از مردم زاهدان آب آشامیدنی سالم ندارند.

علاوه بر این هنوز محله‌هایی در این شهر وجود دارد که حتی شبکه لوله‌کشی آب شرب هم ندارند، به عقیده “غلام نبی براهویی” از فعالان اجتماعی زاهدان، یکی از دلایل توسعه نیافتن شبکه آب شرب سالم در نقاط مختلف زاهدان، توسعه حاشیه شهر و جزیره‌ای عمل کردن آب و فاضلاب در واگذاری انشعاب‌های شهری در چند سال گذشته بوده است.

مسئولان محلی برای حل مشکل آب شرب زاهدان در سال ۸۹ عملیات اجرای خط دوم انتقال آب از منابع داخلی شمال استان به زاهدان را شروع کرده‌اند، ولی این پروژه علی‌رغم گذشت دو سال از وعده تکمیل آن، همچنان به پایان نرسید است.

لازم به یادآوری ست، مسئولان آب و فاضلاب از مردم می‌خواهند که در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و در ساعات خنک شبانه‌روز از روشن کردن کولر‌های آبی خودداری کنند.