شهروند ـ علی شریفیان:ساعت یک بعد از نیمه شب، در اولین ساعات بامداد هفتم جولای دو سال پیش یک قطار حامل نفت خام بر اثر بریدن ترمزش در مرکز شهرک کوچک «لاک مگانتیک» منفجر شد و بر اثر چند انفجار متوالی و آتش سوزی، ۴۷ تن از ساکنان این شهرک که از برنامه ی تعطیلی یکشنبه شب خود برمی گشتند در این انفجارها جان باختند و مرکز شهر هم به کلی ویران شد.

مقادیر زیادی نفت خام رودخانه شهر و محیط زیست آن را آلوده کرد. این آلودگی پس از تلاش ها و هزینه زیادی که دو سال گذشته شده هنوز کاملا پاک نشده است.

محل وقوع حادثه انفجار قطار در لاک مگنتیک

محل وقوع حادثه انفجار قطار در لاک مگنتیک

از هفته ی گذشته و نهایتا روز دوشنبه چند مراسم یادمان جان باختگان این فاجعه با شرکت خانواده، دوستان و آشنایان بازمانده جان باختگان و همینطور در مکان های مختلف شهر و از جمله در کلیسای سن آگت شهر برگزار شد. در مراسم کلیسای سن آگت، ناقوس این کلیسا ۴۷ بار به یاد ۴۷ قربانی این فاجعه به صدا درآمد.

مراسم سالگرد یادبود قربانیان

مراسم سالگرد یادبود قربانیان

هنوز پرونده قضایی این فاجعه در دست بررسی است. این فاجعه سبب شد که مردم و مقامات توجه زیادی به از ریل خارج شدن قطارهای باری و به ویژه قطارهایی که حامل کالاهای خطرناک هستند، نشان بدهند و قوانین ایمنی تازه وضع و به اجرا گذاشته شد، اما همچنان شمار زیادی بر این باورند که شرکت های باربری با قطار و مسئولان توجه کافی به این موضوع نکرده اند.