شهروند- کوچک ترین آدم برفی جهان توسط دانشمندان نانو در دانشگاه وسترن انتاریو به مناسبت کریسمس امسال ساخته شد. این آدم برفی کوچک که به وسیله ی تکنولوژی نانو ساخته شده است بسیار ظریف تر از یک تار موی انسان است و تنها در زیر میکروسکوپ می توان چهره ی خندان او را تماشا کرد. دانشمند سازنده ی این آدم برفی، تاد سیمپسون (Todd Simpson) می گوید که در سال ۲۰۰۵ ، حدود ۱۱ سال پیش طرح این آدم برفی را ایجاد کرده بود و هرگز تصمیم جدی برای ساختن آن نداشت. تا این که امسال قبل از کریسمس از وقت آزادش استفاده کرد تا کمی به سر و روی این طرح رسیدگی کند و آن را به شکل آدم برفی خندان درآورد.

او می گوید که تکنولوژی نانو برای بسیاری از مردم ناشناخته است و از آن سر در نمی آورند. ساختن شکلکی مانند آدم برفی در این ابعاد و معرفی این تکنولوژی از این طریق می تواند به فهم بهتر مردم از نانو کمک زیادی کند و باعث شود که مردم متوجه این باشند که نانو چیست و چه کارهایی می توان از طریق آن انجام داد.

جالب است بدانید که عنوان “کوچکترین آدم برفی جهان” از طرف رکورد جهانی گینس به آزمایشگاه فیزیک جهانی لندن، که آدم برفی را در ابعاد ۱۰ میکرون ساخته است، تعلق می گیرد.