شهروند ـ علی شریفیان:این هفته خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو اعلام کرد اجرای طرح کامل بیمه بازنشستگی انتاریو با تاخیر انجام خواهد شد. شرکت های بزرگ که بیش از ۵۰۰ نفر مستخدم دارند، از سال ۲۰۱۷ شروع به پرداخت حق بیمه بازنشستگی کارکنان می کنند. این حق بیمه ۹/۱ درصد حقوق دریافتی آنهاست.

شرکت هایی که بین ۵۰ تا ۴۹۹ نفر کارمند و کارگر دارند این حق بیمه را از سال ۲۰۱۸ پرداخت می کنند. کارکنان هم به همین میزان حق بیمه بازنشستگی پرداخت خواهند کرد. به کسب و کارهای کوچک برای اینکه مجال داشته باشند خود را با این طرح هماهنگ کنند تا سال ۲۰۱۹ فرصت داده شده است. با این ترتیب نخست وزیر اظهار امیدواری کرده کسانی که بیمه بازنشستگی دولتی ندارند از اول جولای ۲۰۲۰ بتوانند مبلغ جدید بیمه بازنشستگی خود را دریافت کنند.kathleen-wynne

گفته شده بر اساس این طرح اصلاحی، بیمه بازنشستگی تازه سه میلیون و ۵۰۰ نفر را در انتاریو پوشش خواهد داد. دولت انتاریو این طرح را در ماه اپریل به تصویب رساند، اما دولت فدرال حاضر نشده به اجرای آن کمک کند. مخارج اداری اجرای این طرح را دولت می پردازد و هیچکدام از هزینه های آن از مالیات ها پرداخت نخواهد شد. در حال حاضر بیمه بازنشستگی سالانه انتاریویی ها حدود ده هزار دلار است ولی با اجرای این طرح این مبلغ افزایش خواهد یافت.