خبرگزاری هرانا ـ سحرگاه امروز و از میان نه زندانی متهم به قتل در پای چوبه دار در زندان رجائی شهر، سه نفر اعدام شدند، یک نفر در پای چوبه دار بخشیده شد و بقیه با اخذ مهلت به اندرزگاه های خود بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اداره کل زندانهای استان تهران، روابط عمومی زندان رجایی شهر اعلام کرد: “بامداد امروز چهارشنبه، ۹نفر از محکومان به قصاص با دستور مراجع قضایی پای چوبه مجازات حاضر شدند ولی فقط سه نفر از آنان توسط اولیای دم اعدام شده، بقیه به اندرزگاه خود بازگشتندprison.”

بنا به اعلام این خبر و اعلام پیشین منابع هرانا، یکی از زندانیانی که قرار بود امروز قصاص شود، حمید رضا اژدری نام داشت که در سال ۱۳۸۹، به دنبال درگیری با دوستش  وی را به قتل رسانده بود. اولیای دم این زندان، به تأسی از ائمه اطهار، قاتل فرزندشان را در پای چوبه دار بدون دریافت هیچ گونه دیه ای،  بی قید و شرط بخشیدند و یک بار دیگر فرصت زندگی به وی دادند، حمیدرضا پس از دستور قاضی به زودی آزاد خواهد شد.

همچنین حکم اعدام زندانیان دیگری به نامهای داریوش شیرازی که متهم به قتل فردی در یک نزاع بود، مجید جوان خلیل پور که متهم به قتل فردی به خاطر چشم در چشم شدن بود و همچنین مرتضی بیات که متهم به قتل یک عروس و داماد در خانه ایشان در زمانی که به قصد سرقت وارد خانه همسایه تازه ازدواج کرده اش شده بود توسط اولیای دم اجرا گردید”.

بنا به اعلام این خبر و اعلام پیشین هرانا، ۵ نفر زندانی دیگر به نامهای محمد بیک محمدى، محمد میکاییل زاده، علیرضارحیمی، محمد عزیزآبادی و محمد بیگى با مهلت اولیای دم، از پای چوبه به زندان بازگشتند تا مددکاران و خانواده های این زندانیان فرصت مجددی جهت اخذ رضایت داشته باشند.

لازم به ذکر است که خبرگزاری هرانا روز گذشته خبر انتقال این افراد را با ذکر اسامی به سلول های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتشر کرده بود.