شهروند- علی شریفیان: پس از اینکه مهاجر پاکستانی کانادایی خانم زبیره اسحاق در جریان مراسم دریافت شهروندی کانادا حاضر نشد برقع خود را کنار بگذارد و گفت پوشیدن برقع و نقاب از واجبات دینی اوست و سبب درگیری دولت با این ماجرا شد و او به دادگاه شکایت کرد و دادگاه نظر دولت را مردود دانست، ماجرای این پوشش به ماجرایی جنجالی تبدیل شد، تا آنجا که به موضوع مبارزات انتخاباتی و درگیری احزاب هم گردید.

کنگره مسلمانان کانادا با انتشار بیانیه ای خواستار ممنوعیت نقاب و برقع شده است. این کنگره می گوید پوشیدن نقاب و برقع اصلا ارتباطی به اسلام ندارد و در قرآن و یا در دیگر منابع معتبر هیچ اشاره ای به آن نشده است. تنها اعضای این کنگره مخالف نقاب و برقع نیستند، در سال ۲۰۰۹ خانم فرزانه حسن، نویسنده کانادایی پاکستانی تبار در اعتراض به این پوشش ها گفته است که اینها ریشه در فرهنگ خاورمیانه دارد و اگر دولت بخواهد از حقوق زنان دفاع کند باید پوشیدن آنها را ممنوع کند چون اغلب زنان به اجبار و فشار خانواده شان مجبور به استفاده از نقاب یا برقع می شوند و این پوشش ها جلوی فعالیت های آزادانه آنها را می گیردzunera-ishaq-at-citizenship-ceremony.

راحیل رضا، روزنامه نگار، سخنران و نویسنده کانادایی پاکستانی تبار۲۴ سپتامبر با انتشار نامه ای در هافتینگتون پست این پوشش ها را پرچم داعش، القاعده، طالبان و عربستان سعودی توصیف کرده و می گوید که ارتباطی با اسلام ندارند.

دولت مصر هم روز ۸ اکتبر پوشیدن نقاب و برقع را در موقع رای دادن در مصر ممنوع کرده است. این پوشش ها در فرانسه ممنوع شده است. چندی پیش هم محمد سید طنطاوی، یکی از مقامات ارشد دانشگاه الاظهر مصر با صدور فتوایی با آن مخالفت کرده است.