آرش عزیزی

 کمی بیش از یک سال پیش بود که دکتر رضا مریدی به همراه دکتر امیر خدیر، رهبر حزب همبستگی کبک، به دعوت کانون ایرانیان دانشگاه تورنتو در ساختمان شهرداری سابق نورت یورک سخنرانی می‌کردند. دکتر مریدی پس از پاسخ به چند سئوال زودتر جلسه را ترک کرد چرا که باید خودش را به افتتاح مرکز هنرهای نمایشی ریچموند هیل می‌رساند.

حالا این سالن زیبای تئاتر (Richmond Hill Centre for the Performing Arts) که شاهد اجرای چند نمایش ایرانی هم بوده است خودش را حسابی مطرح کرده است.

هفته‌ی گذشته برنامه‌ی این سالن برای فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ اعلام شد و عجب سفره‌ی رنگینی است.

مایکل گریت، مدیر تئاتر، دارد به وعده‌اش عمل می‌کند تا بهترین‌ها را به این ایرانی‌نشین‌ترینِ شهر کانادا بیاورد.

فهرست کامل نمایش‌ها را در وب‌سایت شهرداری ریچموند هیل در richmondhill.ca ببینید و بلیت‌ها را در تماس با شماره تلفن ۹۰۵۷۸۷۸۸۱۱ تهیه کنید. ما این‌جا چندتا از بهترین‌ها را برایتان می‌گوییم:

ـ آندره‌آ مارتین، ستاره تورنتویی و برنده جایزه تونی، نمایش یک‌نفره‌ی خود را به نام «روزهای آخر!‌ همه چیز باید تمام شود!»  (Final Days! Everything Must Go!) روز ۲ اکتبر به این سالن می‌آورد.

ـ ربکا کین که او را از «شبح اپرا» می‌شناسیم ۱۵ اکتبر شوی کاباره‌ای خود به نام «Raising Caine» را به این سالن می‌آورد. همین نمایش پاییز سال گذشته سالن تلوس در مرکز شهر تورنتو را پر کرده بود.

ـ ستاره‌های برنده‌ی تونی، جین کراکووسکی و پتی لوپون، در نمایش‌های مجزایی در ۱۹ فوریه و ۲۱ آپریل ۲۰۱۱ ظاهر می‌شوند تا طعم برادوی را به ریچموند هیل بیاورند.

ـ جری استیلر، ستاره‌ی سریال محبوب «ساینفیلد»، ۲۳ نوامبر به ریچموند هیل می‌آید.

ـ و بالاخره هر چه باشد این‌جا ریچموند هیل است و باید نمایش‌های بین‌المللی هم اجرا شود: سلتیک تنورز از ایرلند (۵ دسامبر)، گروه رقص یو وای از چین (۴ می ۲۰۱۱) و «D’Arranged Marriage» از هند (۱۰ مارچ)، و تاوا فلدشای یهودی به نقش گلدا مایر، نخست‌وزیر مشهور اسرائیل، در نمایش «بالکن گلدا» (آپریل ۴) و البته کلی ستاره کانادایی از کیم میچلِ راک‌نواز (۱۲ نوامبر) تا رابرت مونشِ‌ نویسنده (۲۶ و ۲۷ اکتبر).

ـ در وب‌سایت که چرخی بزنید چیزهای هیجان‌انگیز بیشتری هم پیدا می‌کنید. خلاصه این‌که این سالن که در خیابان یانگ و مرکز شهر ریچموند هیل واقع شده صحنه‌ی همیشگی تئاتر و رقص و موسیقی خواهد بود.