شهروند علی شریفیان: چهارشنبه صبح اعلام شد که بالاخره برنامه ی کیو در رادیو سی بی سی دارای یک مجری دائمی شد و “شَد” در یک رقابت فشرده توانست این پست را به دست آورد. مجری ایرانی تبار برنامه کیو، ژیان قمشی، که از اپریل ۲۰۰۷ تا اکتبر ۲۰۱۴ این برنامه را اجرا می کرد و بسیار محبوب بود، در پی یک اتهام خشونت جنسی، از سی بی سی اخراج شد.

شَدShad 32 ساله، خواننده و نوازنده ی گیتار، هنرمندی ست که تا به حال بارها نامزد دریافت جایزه جونو شده است و در کانادا و آمریکا برای طنز و شور و اصالتش شناخته شده است. او جایزه بهترین آلبوم رپ سال ۲۰۱۱ جونو را

"شد" مجری تازه ی برنامه کیو

“شد” مجری تازه ی برنامه کیو

ازآن خود کرده است.

“شد” در کنیا از والدین روآندایی به دنیا آمده، نام کاملش Shadrach Kabango است و در لندن انتاریو بزرگ شده است. از دانشگاه ویلفرد لوریه لیسانس بیزنس دارد و فوق لیسانس خود را در علوم انسانی از دانشگاه سایمون فریزر دریافت کرده است.

کتاب انتخابی او در Canada Reads با عنوان Something Fierce برنده کتاب سال شد.

اولین آلبومش را در سال ۲۰۰۵ با عنوان with When This Is Over منتشر کرد و تازه ترین کارش Flying Colours محصول ۲۰۱۴ است.

او سه بار نامزد دریافت جایزه پولاریس شده است.

شد می گوید: پیوستن به تیم کیو افتخاری ست. هدف من در موسیقی همواره مشارکت مثبت و منحصربه فرد در فرهنگ و زندگی مردم بوده است. این فرصت هیجان انگیزی ست که همان هدف را در راهی جدید به همراه تیمی درخشان و پرشور، دنبال می کند.

سیندی ویتن، مدیر اجرایی برنامه های گفت وگویی سی بی سی، گفت، مسئولان برای یافتن یک مجری جدید جستجوی زیادی کردند و شد از بین بیش از

shad۲۰۰ نفری که در لیست قرار داشتند، انتخاب شد.

اولین حضور طنزآمیز “شد” صبح چهارشنبه در برنامه کیو بود که به جای مجری میهمان، الن هاکو، قرار گرفت و چند کلمه صحبت کرد تا اینکه الن هاکو میکروفن را از او گرفت و گفت، چه میکنی من هنوز مجری ام، فقط به خاطر آسانسور دیر رسیدم.

شوی جدید کیو با مجری جدید از نیمه ی اپریل آغاز می شود.