Mohammad-Rahimian

شلوار جین تنگ با صدمه به عصب در ارتباط است.

ماهیچه ها کمک می کنند که بدن ما حرکت و کار کند. انواع ماهیچه ها وظایف متفاوت دارند. مشکلات زیادی هست که می تواند بر ماهیچه های ما تاثیر بگذارد. اختلالات ماهیچه می تواند منجر به ضعف، درد و حتی فلج شود.

علل اختلالات ماهیچه شامل:

ـ جراحت یا استعمال زیاد مثل رگ به رگ شدن، کشیدگی عضله ، انقباض ماهیچه یا رگ به رگ شدن.

ـ یک اختلال ارثی مثل muscular dystrophy

ـ برخی سرطان ها

ـ التهاب و ورم مثل myositis

ـ بیماریهای اعصاب که بر ماهیچه ها تاثیر می گذارد.

ـ عفونت

ـ داروهای خاص

جهت انجام فعالیت های روزانه ما هزاران قدم راه می رویم، و تمرین می کنیم. مشکل در راه رفتن می تواند انجام فعالیت های روزمره را دشوار سازد.

فشردگی طولانی مدت در شلوار جین های تنگ می تواند منجر به صدمه به عصب و ماهیچه شود.

این تحقیق درخصوص یک خانم ۳۵ ساله که با درد شدید قوزک پا، به بیمارستان مراجعه کرد، است. او به یکی از خویشاوندان برای جابه جایی کمک کرده بود و تعداد ساعات زیادی که مشغول خالی کردن کابینت ها بود را با فشار زیاد گذرانده بود. او گفت که شلوار جین تنگی پوشیده بود که با گذشت زمان ناراحت تر شده بودskinny-jeans.

بعد از ظهر او در پاها بی حسی احساس کرد و به سختی قادر به راه رفتن بود. پایش پیچ خورد و به زمین افتاد و چند ساعت پیش از اینکه او را بیابند روی زمین افتاده بود.

زمانی که به بیمارستان رسید پاهایش به طوری ورم کرده بود که مجبور به بریدن شلوار جین شدند. پزشک گفت او حس پاهایش را از دست داده بود و نمی توانست به خوبی قوزک و انگشت پاهایش را حرکت دهد.

پزشکان مشخص کردند که او دارای شرایطی است که سندرم compartment نامیده می شود. فشرده شدن پاها در شلوار جین تنگ منجر به ورم شده که به ماهیچه و رشته عصب در قسمت های پایین پاها به جهت فشردگی طولانی مدت، صدمه زده است .

بر اساس گزارش ها، پس از ۴ روز از درمان، او قادر به راه رفتن شده و به خانه فرستاده شد.

الگویی که شما راه می روید نوع گام برداشتن شما نامیده می شود. مشکلات متفاوت می تواند منجر به گام برداشتن غیر معمول شده و منتهی به مشکلات راه رفتن شود که شامل موارد زیر می باشد:

ـ جراحت ها، بیماریها، یا رشد غیر معمول ماهیچه ها یا استخوان ها ران ها و پاها

ـ اختلالات حرکتی مثل بیماری پارکینسون

ـ بیماری هایی مثل آرتروز یا سفت شدگی چندگانه بافتها

ـ مشکلات دید و تعادل

بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی و مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش، درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است. پیشنهاد بیمه های سلامتی نظیر تکمیلی (دارو، دندان، فیزیوتراپی، ماساژتراپی و ….) بیماری های سخت، ناتوانی جسمی و از کارافتادگی و مراقبت ویژه می تواند سطح و نوع زندگی Life style افراد را در زمان نیاز محفوظ بدارد.

برگرفته و ترجمه از Health News نوشته رابرت پریدت

www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.