Farhad-Farsadi-n

اگر برای دید و بازدید اطرافیان یا صرفا جهت گردش عازم سفر هستید خرید بیمه مسافرتی را فراموش نفرمایید. در این میان کارشناسان سفر و آگاهان بیمه ای چند توصیه کرده اند که آنها را به اطلاع شما خوانندگان محترم می رساند:

۱ـ در حین سفر مراقبت از خود و اطرافیان را در اولویت قرار داده و از هر خطری که برایش آمادگی ندارید شدیدا بر حذر باشید. این دایره مراقبت از طرف کارشناسان زبده به این صورت طراحی شده که: از ورود به اماکنی که به شرایط و مقرراتش آگاهی ندارید خودداری کنید. حتما بدانید که میزان ریسکی که تقبل می کنید چقدر است و برایش چه مقدار حاضر به پرداخت (چه مالی و چه جانی”سلامتی”) هستید. از تماس با کسانی که بیمار هستند و احتمال سرایت آن به شما و خانواده تان هست دوری کنید.

۲ ـ کنترل نمایید که به حد کافی داروی مصرفی خود را همراه دارید. در ضمن اسامی داروها را برای خود و اطرافیان کپی کرده و همراه ببرید. در پرسشنامه بیمه مسافرتی سعی کنید حتی المقدور دقیق باشید و همه داروهایی که مصرف می کنید بنویسید یا توسط بروکر شما ذکر شده باشدtravel_insurance.

۳ ـ حتما کارت بیمه خود را در کنار مهمترین مدارک سفر همراه داشته باشید. این مدرک مهمترین سند شما است و در زمان بستری شدن در بیمارستان یا پذیرش از شما خواسته می شود.

۴ ـ در صورت استفاده از بیمه در اولین فرصت ممکن موضوع بستری شدن خود را از بیمارستان به شرکت بیمه اطلاع دهید تا مسئولان و کارشناسان خسارت(غرامت) بتوانند با زبان پزشکی ـ بیمه ای با هم ارتباط داشته باشند. اگر در این کار خللی وارد شود امکان کاهش غرامت از طرف شرکت بیمه وجود خواهد داشت.

۵ ـ هر پرداختی را که انجام می دهید چه به درخواست بیمه ای شما مرتبط است یا خیر حتما آنها را حفظ کرده و به عنوان سندهای مرتبط با خود به کشور مبدا برگردانید.

۶ ـ همراه سفر شما فقط همسفر شما نیست، بلکه شاهد و تسهیل کننده پرونده غرامتی شما با شرکت بیمه نیز محسوب می شود او را از کلیه موارد شخصی خود مطلع نمایید.

۷ ـ اگر به هر دلیلی تاریخ برگشت شما به تعویق افتاد حتما بروکر خود را مطلع کنید تا بتواند بیمه شما را تمدید نماید.

۸ ـ قطعا مطلع هستید که شروع پوشش بیمه نامه از اورژانس بیمارستان است و هزینه های سرپایی پزشکی چون ویزیت دکتر و دارو در خارج بیمارستان پوشش ندارد. برای هر تب بالا، سوختگی، تشنج، مسمومیت، تصادف و موارد مشابه به بیمارستان مراجعه و شرکت بیمه را مطلع کنید.

۹ ـ آگاه باشید که مهمترین بخش سفر شما با خرید بیمه نامه مسافرتی شروع می شود و مهمترین بخش بیمه مسافرتی تکمیل صحیح پرسشنامه است. تعداد و میزان داروهای مصرفی و بیماریهای قبلی از اهم مواردی است که بروکر شما بایستی از آن مطلع باشد. از دادن اطلاعات دقیق اصلا دریغ نفرمایید هر چه بیشتر وقت صرف کنید به نفع شما است.

برای اطلاعات کاملتر با بروکر بیمه ای خود تماس حاصل فرمایید. این بیمه خاص هم از طریق نمایندگان بیمه عمر و سلامتی و هم از طریق بروکرهای بیمه ارایه می شود و هر دو گروه از تبحر کافی در آن بهره مند هستند.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com