Mohammad-Rahimian

بر اساس یک تحقیق جدید، دختران و پسران مبتلا به اختلال اوتیسم تفاوت هایی هم در رفتار و هم در ساختار مغزی دارند. محققان نشانه های اوتیسم را در ۶۱۴ پسر و ۱۲۸ دختر در سنین ۷ تا ۱۳سال مورد آزمایش قرار دادند. در همگی آنها شکل های پیشرفته این اختلال شناسایی شده بود. دختران و پسران امتیاز مشابهی در ارتباطات و مهارت های اجتماعی داشتند، اما دختران دارای امتیازهای بیشتر، در رفتارهای نرمال تکراری و محدود کننده بودند به این معنی که آنها تمایل و عدم انعطاف پذیری کمتری در کارهای روزمره و همچنین حرکت های تکراری مثل تکان دادن دستها ، نشان دادند.

سپس محققان نشانه ها را در گروه دوم که شامل ۵۰ پسر و دختر با اختلال طیف اوتیسم می شد، مقایسه کرده و نتایج رفتاری مشابهی را یافتند، اما اسکن مغزی MRI تفاوت های جنسیت را در ذرات خاکستری نشان داد.

 

اختلال اوتیسم

Autism spectrum disorderکه ASD، pervasive developmental disorder (PDD) هم نامیده می شود.

ASD یک اختلال پیشرونده و نورولوژیکال است که در کودکی آغاز می شود و در سرتاسر طول عمر فرد باقی می ماند و بر رفتارها، یادگیری و تعامل، ارتباطات فرد با دیگران تاثیر می گذارد. این بیماری شامل چیزی می شود که به عنوان سندروم Asperger و اختلالات پیشرونده فراگیرنده pervasive developmental disorder شناخته می شده است.

این بیماری اختلال “طیف” نامیده می شود، زیرا افراد با ASD می توانند دارای طیفی از نشانه ها باشند. افراد با ASD ممکن است مشکلات گفتاری داشته باشند یا در موقع صحبت کردن قادر به نگاه کردن به چشمان شما نباشند. آنها ممکن است دارای علائق محدود شونده یا رفتارهای تکراری باشند. آنها ممکن است زمان زیادی را صرف مرتب کردن اجسام کنند یا جملات یکسانی را دائما تکرار کنند. آنها ممکن است اغلب از” کلمات خاص” خود استفاده کنند.

دلائل ASD ناشناخته است. محققان پیشنهاد می دهند که هم ژن و هم محیط نقش مهمی را ایفا می کنند.

هنوز هیچ درمان استانداردی برای ASD وجود ندارد. راه های بسیاری برای افزایش توانایی فرزندتان برای رشد و یادگیری مهارت های جدید وجود دارد. شروع زودهنگام آنها می تواند منجر به نتایج بهتر شود. معالجات شامل درمان های ارتباطی و رفتاری، یادگیری مهارتها و داروها برای کنترل نشانه ها می باشد.

بیماری اوتیسم، یکی از بیماری هایی است که مانند دیگر بیماری ها نمی توان رخداد آن را پیش بینی کرد. بیمه بیماری های سخت می تواند تا سقف ۳۲ بیماری سخت را تا مبلغ ۲۵۰ هزار دلار برای کودکان، پوشش دهد. توصیه می شود از بدو تولد نوزاد این بیمه اختیار شود چرا که پس از تشخیص بیماری در کودک، قادر نخواهیم بود بیمه ای اخذ کنیم. این را در نظر داشته باشیم که اگر فرزندمان دچار هیچ یک از بیماری ها نشد این پول برای او پس انداز و به او بر خواهد گشت.

اوتیسم در دنیای امروز یکی از بیماری هایی است که نباید آن را نادر و غیرقابل وقوع بدانیم. مانند همیشه فراموش نکنیم قبل از وقوع اتفاق می توان برای کم کردن عواقب آن هر کاری کرد، در حالی که پس از آن این شرایط از بین رفته است!

ترجمه و منابع: Health news    , www.cover4u.ca

 

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.