Mohammad-Rahimian

سرطان علاوه بر تهدید زندگی، موجب اضطراب و افسردگی در اکثر بیماران و اطرافیان آنها می شود و بر وضعیت اقتصادی و خانوادگی خانواده ها تاثیر مخربی بر جای می گذارد. ضمن آن که مراقبت های بالینی سرطان نیز بخش عمده ای از بودجه بهداشتی را به خود اختصاص می دهد. آیا به آن فکر کرده اید؟ آیا بیمه بهداشت استانی جوابگو خواهد بود؟

عوامل بسیاری در شیوع این بیماری‌ها نقش دارند که به رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی نادرست، کشیدن سیگار و افزایش آلاینده‌ها می‌توان اشاره کرد. امروزه برای انواع سرطان، روش‌های درمانی متعددی وجود دارد، اما هیچ کس نمی ‌خواهد به سرطان مبتلا شود. حتا با وجود پیشرفت‌های پزشکی در سال‌های اخیر همه می‌ خواهند از خطر بیماری‌ها در امان باشند تا اینکه با صرف هزینه زیاد از شرشان خلاص شوند. یکی از مهمترین را‌ه‌ها اصلاح سبک زندگی است.

می توان طوری زندگی کرد که احتمال ابتلا به سرطان، محدود گردد. حدود ۹۰-۹۵ درصد سرطان ها از عوامل محیطی و نه وراثتی حاصل می شوند. با شناسایی عوامل ایجاد کننده یا ممانعت کننده ی سرطان می توان سبک زندگی خود را اصلاح کرد. دوری کردن از مصرف سیگار و هورمونها، ورزش کافی و تغذیه ی سالم، کاهش اضطراب و تنش ها نیز در کاهش انواع سرطان ها تاثیر گذارند.

مطالعات نشان داده که زنانی که بچه‌هایشان را با شیر خود تغذیه کرده‌اند، کمتر به سرطان پستان مبتلا می ‌شوند.

پیشگیری از سرطان شامل تلاش برای پیشگیری اولیه یا جلوگیری از بروز بیماری و پیشگیری ثانویه یا کشف زودرس بیماری است.

برای پیشگیری اولیه از سرطان لازم است که دلایل و عوامل دخیل در بروز سرطان را شناخت. نقش سبک زندگی با تفاوت در بروز انواع سرطان در میان ملیت های مختلف و تفاوت در بروز آن قبل و بعد از مهاجرت ها مشخص شده است، بنابراین پیشگیری از سرطان با اصلاح سبک زندگی تا حد زیادی امکان پذیر است. شاید جالب باشد بدانید یکی از شایع ترین انواع سرطان های استان های شمالی کشور ایران سرطان های گوارشی است که به استفاده ی بیش از حد از کباب های درست شده در روی زغال چوب مرتبط می دانند. مشخص شده است که تماس دود زغال با گوشت سبب ایجاد ماده ای سرطان زا می شود.

آنچه واضح است اینکه در طی دوران درمان و استفاده از روش های مختلف شیمی درمانی، فرد بیمار قادر به انجام کارهای عادی خود نبوده و همچنین متحمل هزینه های گوناگونی خواهد شد. آرایش بیمه بیماری های سخت بر پایه کنترل و ثبات زندگی فرد بیمار بنا شده و لزوم اخذ این بیمه، در دنیای کنونی، روز به روز بیش از پیش حس می شود. قرار نیست زمانی که از بیمه بیماری های سخت می گوییم، تصور افراد را به بیمار شدن جلب کنیم، بلکه مایلیم این اطمینان را ایجاد کنیم که در این دوران هیچ چیز مانند بیمه بیماری های سخت، نمی تواند سبب آرامش از نظر مالی برای فرد بیمار شود. اخذ بیمه در زمان سلامت جسم، مانع از فریاد تلخ بی پولی در روزهای بیماری خواهد شد. برای کسب این آرامش تا کنون چه کرده اید؟

بیمه در زندگی امروز ما در جایی که بسیاری از ما محدوده رایگان کارت درمانی دولتی را نمی دانیم ضروری به نظر می رسد.

بیمه بیماری های سخت می تواند تا ۳۲ بیماری (با توجه به سن) را تحت پوشش قرار دهد. قرار نیست شغل خود را ترک کنیم، بلکه می توانیم با محکم کردن پشتوانه های خود در صورت هر حادثه، مانند بیماری و ناتوانی جسمی با اطمینان از شرایط مالی به درمان خود ادامه دهیم.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.