Mohammad-Rahimian

دولت انتاریو در حال ارائه تعدادی از قوانین و لوایح جدید برای قانون بیمه استان است.

در یک بیانیه منتشر شده در۱۶ ژانویه ، Financial Services Commission of Ontario (FSCO) اعلام کرد، برنامه ریزی شده که لوایح گوناگون مرتبط با بیمه عمر، بیمه بیماری و تصادف به عنوان قوانین جدید اجرایی شوند.

این بیانیه می گوید: اجرایی شدن بیمه فردی و گروهی به هدف ایجاد تغییرات در جهت مدرن سازی قوانین است که با خط مشی و سیاست های بیمه، شفاف سازی و موضوعات مرتبط، سرو کار داشته و فراهم کننده امنیت و انعطاف پذیری بیشتر برای مشتریان و هماهنگ سازی قانون با سایر حوزه های قضایی کانادا است.

قوانین مقرر غیرقابل اعتراض و قوانینی که جلوه بدی دارند در حال تغییر و قوانینی برای بیمه عمر در حال تثبیت است. از آنجایی که بیمه گروهی مورد علاقه است، قوانین جدید، ادامه پوشش را در زمان اتمام قرارداد گروهی فراهم کرده و لیست جزییات که باید در گواهی گروهی آشکار شود نیز به تفصیل شرح داده شده است .

در یک لیستِ سئوالات پرسیده شده متداول، تنظیم کننده برخی راه هایی که مشتریان از قوانین جدید منفعت می برند را بیان کرده است

* بیمه کننده مجبور خواهد شد برای فرد بیمه شده یا درخواست کننده یک کپی از درخواست بیمه (و هر گواهی کتبی مرتبط با سایر مدارک) و به محض این درخواست یک کپی از قرارداد کامل فراهم کند.

* یک تبصره جدید برای دوره پرداخت ۳۰ روز خواهد بود که در طی آن بیمه شده می تواند حق بیمه های از سررسید گذشته خود را (با برخی محدودیت ها) در جهت برقراری مجدد بیمه نامه منقضی شده، بپردازد.

* افرادی که تحت قرارداد بیمه هستند، اما خودشان بیمه نامه ندارند حالا این گزینه را دارند که برای اتمام یا کاهش این بیمه، در صورتی که اعتقاد مستدل داشته باشند که زندگی و سلامت شان با این بیمه در معرض خطر است، به دادگاه درخواست دهند.

* در صورت مرگ فرد بیمه شده مبلغ بیمه به نماینده فرد مرحوم، در صورتی که فرد متوفی در زمان مرگ در انتاریو زندگی نکرده است، پرداخت خواهد شد.

FSCO می گوید “شرکت های بیمه در انتاریو درباره قوانین ۶ ماه زودتر اطلاع می دهند که افراد زمان کافی برای تجدید نظر درباره قراردادشان و اطلاع به کارکنان و نمایندگی بیمه شان درباره این تغییرات داشته باشند.”

برای فردی که ترک کار می کند و یا از کار بیکار می شود این نگرانی و عدم پوشش بیمه گروهی وجود دارد. برای این عدم پوشش گروهی راهکاری وجود دارد که در انواع مختلف آن به فرد این امکان را می دهد که در مدت کمتر از ۶۰ روز درخواست بیمه خاصی را می دهد که بدون در نظر گرفتن شرایط پزشکی گذشته فرد پوشش بیمه را جبران کند. نقش بیمه در این میان مانند همیشه کنترل ثبات وضعیت مالی فرد است. بیمه های تکمیلی، ابتدایی ترین پوشش های مورد نیاز در خصوص دارو، درمان، دندان، چشم و آنچه بیمه بهداشت استانی پوشش نمی دهد نظیر آمبولانس، ماساژتراپی، کایروپراکتور، فیزیوتراپی، وسایل پزشکی و بیمارستانی، مشاور روانشناس را در اختیار بیمه شده قرار می دهد. این بیمه به شکل های مختلف فردی و گروهی با تنوع پوشش و درصد مشارکت جهت فرد بیمه شده قابل اختیار است.

پیشنهاد بیمه های سلامتی نظیر تکمیلی (دارو- دندان – فیزیوتراپی- ماساژتراپی و ….) بیماری های سخت، ناتوانی جسمی و از کارافتادگی و مراقبت ویژه می تواند سطح و سبک زندگی افراد را در زمان نیاز محفوظ بدارد.

برگرفته از نوشته اندرو ریکارد ، ۸ ژانویه ۲۰۱۶

آخرین مهلت مشارکتRRSP جهت سال ۲۰۱۵ تا روز ۲۹ فوریه است.

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است