شهروند ـ فرح طاهری: پنجشنبه ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ مراسم جمع آوری کمک مالی برای حزب لیبرال از سوی دکتر رضا مریدی در سالن له پارک برگزار شد.

برای این مراسم حدود دویست بلیت فروخته شده بود که همین حدود نیز در آن حضور یافته بودند. اکثر شرکت کنندگان ایرانی از دعوت دکتر مریدی استقبال کرده بودند.

میهمان ویژه مراسم، آقای کوین فلین

مراسم فاندریزینگ دکتر مریدی برای حزب لیبرال

مراسم فاندریزینگ دکتر مریدی برای حزب لیبرال

Kevin Flynn وزیر کار دولت انتاریو بودند.

در این مراسم، دکتر مریدی ضمن تشکر از حضور افراد گفت، دمکراسی فقط منحصر به داشتن پارلمان و نماینده در پارلمان نیست، بلکه در جوامع دمکراتیک، علاوه بر پارلمان، ستون های دیگری هم برای دمکراسی هست از جمله، اتحادیه های کارگری، مطبوعات، انجمن های حرفه ای و اجتماعی، و یکی از ستون های مهم نیز افراد آن جامعه هستند. اینها هر کدام نقش خود را بازی می کنند.

دکتر مریدی خطاب به حاضران در سالن گفت، شما هم با حضور در این جمع آن نقش مهم را بازی می کنید. با کمک مالی خود به احزاب مورد نظرتان، با حضور در کمپین های کاندیداها، با رای دادن نقش خودتان را به عنوان یکی از ستون های دمکراسی ایفا می کنید.

دکتر مریدی همچنین در رابطه با بودجه جدید دولت لیبرال انتاریو خبر خوشی در رابطه با وزارتخانه ی خود، وزارت آموزش حرفه ای، کالج ها و دانشگاه ها، داد و گفت: شهریه دانشگاه برای دانشجویان از خانواده های کم درآمد مجانی می شود.

در گفت وگوی کوتاهی با دکتر مریدی، ایشان ضمن ابراز خوشحالی از اینکه خبر شهریه دانشگاه ها مورد توجه بسیار قرار گرفته، به شهروند گفت: در این رابطه حدود دوازده مصاحبه با من شده. امروز هم با نخست وزیر به مدارس رفتیم و این خبر را به دانش آموزان دادیم

آقای کوین فلین وزیر کار و دکتر رضا مریدی وزیر آموزش عالی و وزیر پژوهش و نوآوری در مراسم سخنرانی کردند

آقای کوین فلین وزیر کار و دکتر رضا مریدی وزیر آموزش عالی و وزیر پژوهش و نوآوری در مراسم سخنرانی کردند

.

ایشان ضمن اشاره به اینکه سرمایه گذاری دولت لیبرال انتاریو بر روی آموزش عالی هشت میلیارد دلار خواهد بود، اظهار داشت: در بودجه ی امسال، یک تحول بسیار بزرگ در رابطه با برنامه ی کمک مالی انتاریو به دانشجویان(The Ontario Student Assistance Program –OSAP) انجام شده به این صورت که دانشجویانی که درآمد خانوادگی شان کمتر از پنجاه هزار دلار است، دیگر لازم نیست شهریه دانشگاه یا کالج پرداخت کنند.

تخمین زده می شود که تعداد این دانشجویان حدود یکصد و پنج هزار نفر خواهد بود یا به عبارت دیگر کمی کمتر از یک چهارم دانشجویان دانشگاه ها و کالج ها از شهریه رایگان استفاده خواهند کرد.

دکتر مریدی در توضیح این که چرا این طرح مورد توجه دولت لیبرال قرار گرفت، گفت: طبق بررسی که انجام شده بود، دیده شد که تعداد دانش آموزانی که از خانواده های کم درآمد دبیرستان را تمام می کنند و به دانشگاه یا کالج می روند، شانس ادامه تحصیلشان نصف دانشجویانی بوده که از خانواده های مرفه تر به آموزش عالی راه پیدا می کنند و این خود مانعی در راه ادامه تحصیل این جوانان بوده است. با این اقدام تاریخی، ما این سد را شکستیم. به این ترتیب در انتاریو، هر فردی، همه می توانند به تحصیلات عالی خود ادامه دهند. و این برای تاریخ کانادا و آینده جوانانمان یک تحول عظیم است.

در مورد تسهیلات بیشتر برای دانشجویان، دکتر مریدی تصریح کرد که نیمی از دانشجویانی که از خانواده های با درآمد متوسط (کمتر از سالی ۸۳هزار دلار) به دانشگاه راه پیدا می کنند، نیز شامل تحصیل مجانی خواهند شد و همچنین دیگر دانشجویان نیز بیشتر از گذشته از بورس تحصیلی بهره مند می شوند

خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو وزرای دارایی و آموزش عالی پشت سر ایشان حضور دارند

خانم کاتلین وین نخست وزیر انتاریو وزرای دارایی و آموزش عالی پشت سر ایشان حضور دارند

.

در توضیح این موضوع، ایشان اظهار داشت، این طرح انعطاف پذیر است و این ارقام فیکس نیست. در فرم های مربوطه شرایط هر دانش آموز به صورت جداگانه و فرد به فرد بررسی می شود.

وزیر آموزش حرفه ای، کالج ها و دانشگاه ها ضمن تصریح این مورد که تا به حال هیچ یک از استان های کانادا چنین اقدامی نکرده است و استان انتاریو در این زمینه پیشتاز است، زمان اجرایی شدن این طرح را سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد.

دکتر مریدی که مسئولیت وزارتخانه ی پژوهش ها و نوآوری را هم برعهده دارد، افزود: در این بودجه برای موسسات دانشگاهی نیز سرمایه گذاری هایی برای ارتقاء موقعیتشان درنظر گرفته شده است. به طور مثال برای کالج فرانسه زبانی در اتاوا ده میلیون دلار برای ساخت ساختمان در نظر گرفته شده است.

به دانشگاه تورنتو ۱۵ میلیون دلار برای توسعه ی مرکز مهندسی پرداخت می شود. کالج کنفدراسیون در تاندربی برای دوره های آموزش فنی شان هفت میلیون دلار کمک مالی دریافت می کنند

پس از ارائه بودجه دکتر مریدی با وزیر دارایی آقای سوسا دست می دهد

پس از ارائه بودجه دکتر مریدی با وزیر دارایی آقای سوسا دست می دهد

دکتر رضا مریدی وزیر آموزش عالی به همراه خانم کاتلین وین با حضور در دبیرستانی در مورد طرح شهریه رایگان سخن گفت

دکتر رضا مریدی وزیر آموزش عالی به همراه خانم کاتلین وین با حضور در دبیرستانی در مورد طرح شهریه رایگان سخن گفت

.

در حوزه ی مربوط به پژوهش، برای تأسیس یک مرکز ساخت و تولید پیشرفته از طرف وزارت پژوهش ها و نوآوری، مبلغ سی و پنج میلیون دلار در اختیار سه دانشگاه مک مستر، وسترن و واترلو، مسئولان این طرح، قرار می گیرد.

برای کالج ها هم بیست میلیون دلار تخصیص داده ایم تا بتوانند در رشته های عملی تحقیق کنند. همچنین به انستیتوی تئوری فیزیک در دانشگاه واترلو، دولت ۵۰ میلیون دلار کمک می کند.

سرمایه گذاری دیگر به نام Green Investment Fund به مبلغ صد میلیون دلار است که ۷۴ میلیون دلار آن توسط وزارت پژوهش و نوآوری صرف تحقیقات روی پروژه های علمی برای کاهش گازهای گلخانه ای می شود. این سرمایه گذاری در جهت حفظ محیط زیست بسیار اهمیت دارد.