شهروند علی شریفیان: یک مرد ۸۱ ساله که به اختصار از او به نام آ ب یاد می شود، اولین کسی است که روز جمعه هفته گذشته به کمک پزشکان به علت دردهای غیر قابل تحمل به زندگی خود پایان داد. این اولین مورد مرگ و خودکشی به کمک پزشکان در تورنتوست.

روز پیش از آن در یک جلسه نیم ساعته قاضی پل پرل رای داد که مورد این مرد از قوانین جاری استثناست و اجازه داد که وی به کمک پزشکان به زندگی خود پایان دهد. زمانی که مرد در دادگاه تلاش می کرد درباره دردهای خود سخن بگوید، همه را متاثر کرد به طوری که اشک همه درآمد. آ ب توضیح داد که در سال ۲۰۱۲ به اختلال در غدد لنفاوی دچار شده و روز به روز بر شدت دردش افزوده شده تا به آنجا که دردها دیگر قابل کنترل نیستند. خانواده آ ب پس از مرگ این مرد سالمند بیانیه ای صادر کردند که در آن آمده همسر، پدر و پدربزرگ عزیزمان درگذشت. این زندگی خودش بود و خودش هم درباره پایان آن تصمیم گرفت. او در کمال آرامش و با احترام تمام جان باختeuthanasia.

در حال حاضر دولت فدرال در حال آماده کردن لایحه ای در این زمینه برای ارائه به دادگاه عالی کاناداست و تنها در استان کبک مرگ به کمک پزشکان قانونی است. در مورد مرگ آ ب دولت هیچگونه مخالفتی نکرد.