مسافران کانادایی ممکن است به دلایل مختلف به خدمات درمانی در سایر کشورها نیاز پیدا کنند؛ خدمات درمانی همچون اورژانس پزشکی، جراحت یا بیماری. جراحات متداول ترین دلیل ناتوانی و مرگ در مسافران است. آنها همچنین ممکن است برای دریافت خدمات درمانی خاص که ” medical tourism” ، ” health tourism “، یا ” medical travel” نامیده می شود، سفر کنند.

خطراتی در دریافت خدمات درمانی، انتخابی یا غیر انتخابی، در سایر کشورها وجود دارد و بستگی به خودتان دارد که بخواهید آنها را انجام دهید. بسیار مهم است به خاطر داشته باشید که مقدار خدمات درمانی و استانداردهای سلامت و کنترل عفونت در سایر کشورها با کانادا تفاوت دارد و ممکن است خدمات درمانی با کیفیت کمتر ارایه شود.

توصیه هایی برای مسافران

با پزشک خانوادگی تان مشاوره کنید یا travel health clinic را ترجیحاً شش هفته پیش از سفرتان ببینید.

travel health kit را به همراه داشته باشید.

ـ در زمان برنامه ریزی برای سفرتان، برای احتمال اینکه به خدمات درمانی در خارج از کشور نیاز پیدا کنید، آماده باشید. واکسیناسیون هپاتیت B را انجام دهید.

ـ از انتقال خون و تزریق بجز در موارد اورژانسی پرهیز کنید.

ـ بیمه درمانی کامل که روند درمانی در سایر کشورها را پوشش می دهد همراه داشته باشید.کارت درمانی منطقه ای یا ایالتی ممکن است هزینه های درمان را پوشش ندهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب بیمه درمانی درست با Well on Your Way: A Canadian’s Guide to Healthy Travel Abroad مشورت کنید.

ـ درباره برنامه های درمانتان با پزشکتان پیش از ترک کانادا و پس از بازگشت، صحبت کنید.

ـ مراقبت های درمانی که ممکن است پس از بازگشت به کانادا نیاز داشته باشید را تحقیق کنید و مطمئن شوید که در زمان بازگشت تان در دسترس خواهد بود.

ـ در صورت داشتن جراحی در یک کشور دیگر درباره احتمال خطرات مسافرت هوایی در ادامه جراحی، با پزشکتان صحبت کنید.

ـ رونوشت های مدارک درمانی تان، شامل اطلاعات درباره داروهایی که دریافت داشته اید، جواب آزمایش ها و نسخه های درمانی و روندی که تحت آنها قرار گرفته اید، را برای پزشکتان در کانادا بیاورید.

ـ درباره منابع اعضا و بافت های بدن که در جستجوی آنها در خارج از کشور هستید اطلاعات داشته باشید.

ـ شما باید جهت انجام آزمایش های پزشکی در زمان بازگشت به کانادا در صورتی که هر یک از موارد پایین را دارید، پزشک تان را ملاقات کنید:

ـ از بیماری مزمن (مثل بیماری قلب و رگهای خونی، دیابت یا بیماری ریوی) رنج می برید و تغییراتی در شرایط تان ملاحظه می کنید.

ـ در زمان بازگشت به خانه، بیماری نظیر تب، اسهال ادامه دار، یرقان، اختلالات پوستی، عفونت تناسلی و ادراری و استفراغ، دارید.

ـ در حین مسافرت برای مالاریا تحت درمان قرار گرفته باشید.

ـ بیمه های مسافرتی، جهت پوشش هزینه های پزشکی که به صورت پیشامدهای تصادفی و یا اضطراری و مریضی است، برقرار شده است. همچنین مواردی مانند گم شدن چمدان، دیر رسیدن به پرواز، نیاز به آمبولانس حتا هوایی، برگشت مسافر به کشور خودش، فیزیوتراپی، بستری شدن در بیمارستان و حتی عمل جراحی و ده ها مورد دیگر در یک بیمه مسافرتی وجود دارد. فراموش نکنید بیمه مسافرتی را حتماً از شخصی متخصص در این امر دریافت کنید تا در زمان مطالبه ی خسارت متوجه کاستی های بیمه که در اثر عدم تجربه و دانش ارایه دهنده آن می تواند رخ دهد نشوید.

ترجمه و اقتباس ازHealth News   و www.cover4u.ca

شرکت بیمه رحیمیان Insufin از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آورد که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند.

مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل   news@insufin.com   مطرح کنید.

به وب لاگ ما سر بزنید www.cover4u.ca

www.youtube.com/sherkatbimeh

https:www.facebook.com/Insufin

*محمد رحیمیان کارشناس ارشد بیمه و سرمایه گذاری و عضو رسمی مشاوران متخصص بیمه و امور مالی کانادا به شماره ثبت :۲۰۶۵۸۱۷ است.