Farhad-Farsadi-n

Ethical Leadership

بر اساس استانداردهای بین المللی هر سازمان موظف است به تمامی افراد و ارگان هایی که به ایشان ارایه خدمت می کند یا از ایشان خدمتی دریافت می کند به انضمام شرکا- مصرف کنندگان – دولت و کارکنان خودش ثابت کند که نه تنها خدمت و سرویس ارایه شده بر خلاف منافع ملی، جامعه و کشوری نیست، بلکه از هر نظر از استانداردهای جهانی برای حفظ محیط زیست و حقوق انسانی حمایت و در جهت ارتقاء این موارد تلاش می کند. این روش از چند سال پیش به صورت قانون برای سازمان های بزرگ و معظم درآمده و آثار بی نظیرش بسیار مشهود بوده و فضایی سرشار از تفاهم و رضایت برای تولیدکننده و مصرف کننده به انضمام سازمان های کنترل کننده ایجاد کرده است.

هفته گذشته انجمن و سندیکای بیمه گران کانادا در نشست سالانه خود به نکات مهمی اشاره کرد که نشان از تعهد و پایبندی ایشان به ارزش های اخلاقی نظام تولیدی ایشان به جامعه کانادا و بیمه گذاران (خریداران بیمه) بود. با توجه به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین آثار مخربی در سالیان اخیر مشهود بوده که سندیکای بیمه گران کانادا درصدد است با بودجه ای که به این کار اختصاص داده با آثار زیانبار آن مبارزه کند.

دون فورگرون رئیس هیات مدیره انجمن مربوطه خبر از اختصاص ۷۵ میلیون دلار از طرف دولت کانادا داد که به جبران آثار مخرب خسارات آب و هوایی بپردازند. اولین کار گروهی ایجاد کمیته مشترکی است که تولیدکنندگان گازهای ethicalگلخانه ای را شناسایی و با توجه به آخرین روش های کاهش در جهت تقلیل این گازها تلاش کنند.

دیوید سوزوکی که نامش در حفظ محیط زیست در کانادا بسیار معروف است به صورت داوطلبانه در این برنامه مشارکت کرده و با مسئولان ذیربط مذاکره و برنامه مشترکی را نیز طراحی کرده اند.

دون فورگرون به تفصیل از برنامه های جدید برای جلوگیری از توسعه خسارت و پیشگیری از ایجاد عوامل جدید که باعث صدمه به محیط زیست می شوند خبر داد و عنوان کرد که کانادا در سال جاری در صدد است تا رتبه خود را ارتقاء دهد چرا که خود را به جدیدترین دستگاه های هشداردهنده مجهز کرده است. کشور کانادا در صدد است که تا سال ۲۰۲۰ دیگر آثار مخرب گازهای گلخانه ای نداشته باشد.

در برنامه های تعیین شده اولویت با موارد ذیل است:

ـ کنترل گازهای گلخانه ای و حاصله از وسایل نقلیه موتوری

ـ رعایت بهداشت در دفع زباله ها و مواد شیمیایی

ـ رعایت استاندارد استفاده از منابع آب به نحوی که آلوده نشوند

ـ دفع زباله های غیراستاندارد در اقیانوس بر اساس استانداردهای بین المللی

ـ استفاده از فیلترهای امن برای دفع گازهای حاصل از ماشین الات صنعتی و بیمارستانی

در کانادا و اکثر کشورهای پیشرفته پوشش بیمه مسئولیت برای اغلب مشاغل به صورت الزام درآمده و اخیرا با توجه به حفظ محیط زیست این مطلب با الحاقیه قابل اضافه کردن به بیمه نامه می باشد تا در صورت آلودگی آبها و یا هوا بتوانند هزینه های لازم را برای پاکسازی بپردازند.

اگر مقاطعه کار ساختمانی هستید یا چاپخانه دارید یا در زمره کارخانجات تولید مواد غذایی قرار دارید، آگاه باشید که به این پوشش بیمه ای نیاز دارید.

* فرهاد فرسادی بروکر خبره و رسمی کانادا با سابقه تدریس بیمه در دانشگاه ها است.

farsadi@insurefar.com