این اولین بار نیست که عکسی از جاستین ترودو اینترنت را تسخیر می کند؛ زمانی که در رینگ بوکس مسابقه داد، زمانی که پنجابی رقصید و زمانی که در یک مراسم فاندریزینگ برای سلامت زنان، پیراهن از تن درآورد و حال یک عکس از او که سه سال پیش گرفته شده، دوباره دنیای اینترنت را تسخیر کرده است.

در این عکس که اپریل ۲۰۱۳ توسط گریگوری کولتز، عکاس مقیم اتاوا، گرفته شده، جاستین ترودو در حال انجام یک حالت یوگا به نام مایوراسانا یا “طاووس” دیده می شود. در این وضعیت، تمام وزن بدن روی مچ دستها قرار می گیرد و بدن در حالتی موازی با کف اتاق قرار دارد.

براساس گفته ی مرکز بین المللی سیواناندا یوگا ودانتا، انجام این کار نیاز به قدرت فیزیکی بسیار و حفظ تعادل و توازن بالایی دارد و فقط توسط شاگردان سطح پیشرفته ی یوگا انجام شدنی ست. این حالت بیش از آن چیزی ست که فقط برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان در میهمانی ها کسی انجام بدهد. یکی از تمرین های اصلی هاتا یوگا است.

اما چرا این عکس بعد از سه سال دوباره در فضای اینترنت به گردش درآمده است؟

مسبب آن دیوید گلینیو، مربی تورنتویی یوگاست که این عکس را هفته ی پیش در فیس بوکش با یک توضیح کوتاه پست کرد: “نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو تمرین مایوراسانا می کند. نگفته بودیم کانادا عاشق یوگاست.”

حال بیش از ۵۰۰۰مرتبه این عکس به اشتراک گذاشته شده و منابع خبری بین المللی از سی ان ان گرفته تا گاردین درباره ی ترودوی یوگی نوشته اند و الهام بخش سیل تازه ای از پست های توئیتری شده اند در مورد اینکه چقدر نخست وزیر کانادا با حال است.

در حالی که ترودو در مناسبت های مختلف نشان داده که چیزهایی از یوگا می داند، اما هنوز معلوم نیست که این حالت خاص را در کلاس یاد گرفته، یا از همسرش سوفی که مربی گواهینامه دار یوگاست و یا از پدرش، پی یر الیوت ترودوpierre-trudeau.

پی یر ترودو، نخست وزیر پیشین کانادا، خود یکی از علاقمندان یوگا بود و همین حالت طاووس را در سال ۱۹۷۰، یک سال پیش از به دنیا آمدن جاستین، در ساحل رودخانه ناهانی در عکسی ثبت کرده است.