اگر شما خانم باردار هستید، بیمه مسافرتی و یا بیمه منتظران کارت درمانی در کانادا را به دلیل پوشش زایمان و بارداری اختیار می کنید؟  اگر شما باردار هستید، معمولن ۶ هفته پیش از سفر پزشکتان را ببینید یا به کلینیک سرپایی بروید بویژه اگر قصد سفر هوایی دارید. شما ممکن است در احتمال خطر بیشتر برای شرایط خاص بوده یا دارای مشکلات ناشی از بیماری باشید. برای مثال برای خانم های باردار احتمال بالای لخته های خونی وجود دارد. در هنگام پرواز یک صندلی کنار راهرو درخواست کنید که بتوانید بلند شده و در راهرو قدم زده و پاهایتان را به طور مرتب بکشید.

شما باید قوانین پرواز برای مسافران باردار را پیش از رزرو بلیت تان بررسی کنید. در کانادا، بیشتر خطوط هوایی به شما اجازه می دهند که تا ۳۶ امین هفته بارداری بستگی به شرایط سلامت و اینکه سابقه زایمان زودرس نداشته باشید، سفر کنید. قوانین متفاوتی ممکن است در سایر کشورها اجرا شود و شما باید نامه ای از پزشکتان داشته باشید که مرحله بارداری شما را تایید کرده باشد.

peregnant--travel

همچنین اطمینان پیدا کنید که بیمه نامه درمان و پوشش های آن را بررسی کرده  باشید. بیشتر بیمه نامه ها به طور خودکار شرایط مرتبط با  بارداری یا بیمارستان برای نوزادان زودرس را پوشش نمی دهد، ولی  معمولن در بیمه های مسافرتی مواردی  نظیر  پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور مبدا، جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در صورت بیماری و یا هرگونه حادثه، پرداخت هزینه های فوریتی دندانپزشکی، سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه و خدمات مربوط به تاخیر ورود چمدان و یا تاخیر در پرواز هواپیما، بازگرداندن جسد متوفی به کشور مبدا، بازگرداندن کودکانی که بدون سرپرست مانده اند، آمبولانس و یا هلیکوپتر در صورت وقوع حادثه، دارو تا سقف تعیین شده در بیمه نامه، فیزیوتراپی، پرستار خصوصی، آزمایشات پزشکی مورد نیاز از جمله سی تی اسکن، در نظر گرفته شده است و از طرفی مراجعه پزشک به منزل بیمار در صورت نیاز که جزو خدمات جدید و مربوط به سفر به کشور امریکا می باشد.

همچنین در صورت نیاز پس از خروج از بیمارستان بین ۲ تا ۳ بار مراجعه به پزشک، جهت هر مورد مریضی و یا تصادف قابل مراجعه و پیگیری است و همینطور در صورت مراجعه به پزشک خانوادگی و پرداخت هزینه،  از طرف شرکت بیمه قابل پوشش است.

فراموش نکنید برای اینکه بتوانید از ۱۰۰ درصد پوشش بیمه استفاده نمائید حتمن قبل از مراجعه به بیمارستان و یا دکتر و مراکز درمانی سرپایی با شماره تلفنی که در بیمه نامه و یا کارت بیمه نامه مسافرتی جهت مواقع اضطراری آمده است تماس گرفته شود. به خاطر داشته باشیم، بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

ترجمه و اقتباس Travelling while pregnant  و    Her own way: a woman’s safe-travel guide

و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید.

news@insufin.com

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید