قند خون بسیار بالا یا پایین منجر به موارد اورژانسی در افراد دیابتی می شود. اگر احساس تهوع، کسالت یا لرزش می کنید به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید.

دیابت بیماری است که مقدار قند خون یا گلوکز شما بسیار زیاد است. گلوکز از غذاهایی که شما می خورید جذب می شود. انسولین هورمونی است که کمک می کند گلوکز وارد سلول های شما شده و به شما انرژی بدهد. با داشتن دیابت نوع ۱، بدن شما قادر به ساخت انسولین نیست. با دیابت نوع ۲ که نوع متداول تری است بدن شما قادر به ساخت و استفاده خوب از انسولین نیست. بدون داشتن انسولین کافی، گلوکز در خون شما می ماند. همچنین ممکن است دیابت اولیه داشته باشید. این به این معنی است که قند خون شما بالاتر از حد معمول است، اما نه آنقدر زیاد که دیابت نامیده شود. داشتن دیابت اولیه شما را در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می دهد.

داشتن گلوکز خیلی زیاد در خون شما در طی زمان می تواند منجر به مشکلات جدی شود و این بیماری می تواند به چشم ها، کلیه ها و اعصاب شما آسیب بزند. دیابت همچنین می تواند منجر به بیماری قلبی، سکته مغزی و حتی قطع یک عضو بدن شود. زنان باردار نیز ممکن است در معرض ابتلا به دیابت که دیابت بارداری نامیده می شود، باشند.

در صورت داشتن دیابت آزمایش های خون می تواند آن را نشان دهد. یک نوع از این آزمایش ها، A1C است که می تواند بررسی کند که شما چگونه دیابت تان را مدیریت می کنید. تمرینات ورزشی، کنترل وزن و دنبال کردن برنامه غذایی می تواند به کنترل دیابت شما کمک کند. شما همچنین باید بر مقدار گلوکز خون تان  نظارت داشته و در صورت تجویز از دارو استفاده کنید.

diabetesmeter

ناتوانی ها

ناتوانی به دشوار شدن انجام کارهای روزانه می انجامد و می تواند کارهایی را که به صورت جسمانی یا ذهنی انجام می دهید، محدود کند و یا بر حواس شما تاثیر بگذارد. ناتوانی به معنی عاجز شدن و به معنی بیماری نیست. بیشتر مردمی که ناتوانی دارند می توانند کار کنند، بازی کنند، بیاموزند و از زندگی کامل و سالم شان لذت ببرند. ابزارهای کمکی می تواند فعالیت های روزانه را راحت تر بسازد.

در حدود یک پنجم افراد در امریکای شمالی دارای یک ناتوانی هستند. برخی افراد با یکی از اینها به دنیا می آیند. بعضی در نتیجه یک بیماری یا جراحت ناتوان می شوند و در  برخی از افراد با بالا رفتن سن این ناتوانی افزایش می یابد. تقریبا همه ما دارای یک ناتوانی در برخی از موارد در زندگی مان هستیم.

بیمه مراقبت ویژه ناتوانی جسمی و از کار افتادگی، بیمه ای نیست که بتوانیم آن را به سن خاصی اشاره کنیم. متاسفانه بسیاری با شنیدن این نام، سالخوردگی را در ذهنشان فرض می کنند در حالی که ناتوانی، به دلایل بسیاری می تواند حادث شود. پوشش بیمه مراقبت ویژه در صورت عدم توانایی انجام کارهای روزانه هر فرد عادی، از ۱۰۰۰ دلارتا ۸۵۰۰ دلار معاف از مالیات است.

ترجمه و منابع: Health News  و www.cover4u.ca

*از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

*پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.