عفونت های سالمونلا بیماری غذایی است که مسمومیت غذایی هم گفته می شود.  پانزده درصد این بیماریها  در کودکان زیر ۱۸ سال

salmonella_foodگزارش شده است. هرسال بیش از ۴۸ میلیون نفر فقط در ایالات متحده از غذاهای آلوده بیمار می شوند.

سالمونلا نام یک گروه از باکتری است و در ایالات متحده یک علت متداول بیماری غذایی است. سالمونلا در ماکیان محلی، تخم مرغ، گوشت و برخی اوقات در میوه و سبزیجات نشسته یافت می شود. همچنین امکان دارد پس از انجام  کارهای مربوط به حیوانات خانگی بویژه خزندگانی مثل مار، لاک پشت و مارمولک آلوده به میکروب شوید.

نشانه های سالمونلا شامل: تب، اسهال، دردهای شکمی، سردرد و حالت تهوع و استفراغ و از دست دادن اشتها است.

بیماری معمولا درحدود یک هفته باقی می ماند، اما عفونت ها می تواند جدی باشد. کودکان، سالمندان و افرادی با ضعف سیستم ایمنی بیشتر در معرض بیماری های سخت هستند.

باکتری های مضر متداول ترین عامل بیماری غذایی هستند. غذاها ممکن است در زمان خریداری دارای برخی باکتریها باشند. گوشت خام ممکن است در طی ذبح آلوده شود. میوه ها و سبزیجات ممکن است در زمان رشد یا در زمان فرآوری آلوده شوند، اما این اتفاق همچنین،  در صورتی که غذا را بیشتر از دو ساعت در حرارت اتاق قرار دهید می تواند رخ دهد. انجام کارهای مربوط به سلامت غذا می تواند به پیشگیری از بیماریهای غذایی کمک کند.

نشانه ها معمولا بین ۴- ۷ روز باقی می ماند. پزشک خانوادگی تان از طریق آزمایش مدفوع عفونت را تشخیص می دهد. بیشتر افراد بدون درمان بهتر می شوند. عفونت در نوزادان، افراد مسن و افرادی با مشکلات بیماری های مزمن، جدی تر است. اگر سالمونلا وارد جریان خون شود می تواند جدی تر شود. درمان متداول آنتی بیوتیک است.

تب حصبه،که یک بیماری شدید ناشی از سالمونلا است در ایالات متحده متداول نیست و بسیار به ندرت در کشورهای پیشرفته بروز می کند. درمان این بیماریها در بیشتر موارد افزایش جذب مواد آبکی است. برای بیماری جدی تر ممکن است نیاز به درمان در بیمارستان داشته باشید.

بیمه مسافرتی با هدف دستیابی به آرامش روانی مسافر در طول سفر تبیین شده، بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیتهای اضطراری جلوگیری کنیم.

اخذ بیمه های تکمیلی و همچنین بیمه های مسافرتی به هنگام مسافرت توصیه می شود. چرا که ضمن آرامش، شما از پوشش هایی نظیر

* پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور مبدا

 *جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در صورت بیماری و یا هرگونه حادثه

*پرداخت هزینه های فوریتی دندانپزشکی

* سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه و خدمات مربوط به تاخیر ورود چمدان و یا تاخیر در پرواز هواپیما

 *بازگرداندن جسد متوفی به کشور مبدا

* بازگرداندن کودکانی که بدون سرپرست مانده اند

*آمبولانس و یا هلیکوپتر در صورت وقوع حادثه

* دارو تا سقف تعیین شده در بیمه نامه

*فیزیوتراپی

*پرستارخصوصی

* آزمایشات پزشکی مورد نیاز از جمله سیتی اسکن

برخوردار خواهید شد.

ترجمه و منابع: Health News  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید.

www.cover4u.ca

   www.insufin.com

      www.sherkatbimeh.com

www.youtube.com/sherkatbimeh

   www.facebook.com/Insufin