مالاریا یک عفونت حاد و متداول در برخی از کشورهای استوایی و نیمه استوایی است و می تواند مهلک باشد.

مالاریا یک بیماری جدی و بعضی اوقات کشنده است و از طریق نیش پشه آلوده  به انسانها منتقل می شود. ممکن است افرادی که در کشوری که انتقال مالاریا  وجود دارد به دنیا آمده یا زندگی کرده اند اعتقاد داشته باشند که آنها مصون از این بیماری هستند، اما به محض خروج از کشور مصونیت شان را از دست داده و به همان میزان مسافران دیگر  در خطر ابتلا به مالاریا هستند.

ـ اگر در حال سفر به منطقه ای با خطر مالاریا هستید با پزشک معالجتان درباره برنامه سفر مشورت کنید که تعیین کند که آیا داروهای ضد مالاریا توصیه می شود. اگر دارویی توصیه می شود پیش از سفر برای اطمینان از سالم و باکیفیت بودن دارو آن را خریداری کنید.

ـ در هنگام سفر خودتان را از نیش پشه محافظت کنید.

ـ بسیار حائز اهمیت است که توصیه ها و دستورالعمل های پزشک معالجمان را دنبال کنیم حتی اگر دوستان و خانواده ای که شما قصد ملاقاتشان را دارید هیچ داروی ضد مالاریایی استفاده نمی کنند یا هیچ احتیاطی برای پیش گیری از نیش حشرات نمی کنند.

ـ اگر در هنگام مسافرت یا  یک سال پس از سفرتان به مناطق در خطر انتقال مالاریا، تب داشتید، سریعا به پزشک مراجعه کنید. به پزشک معالجتان بگویید که کجا سفر یا زندگی کرده اید.

malaria 

پیش گیری از مالاریا

داروهای ضد مالاریا احتمال خطر را کاهش می دهد، اما ۱۰۰ درصد در برابر این بیماری محافظت نمی کند. این دارو باید پیش از سفر، در طی و پس از سفر مصرف شود. برخی داروهای موجود در سایر کشورها ممکن است حساسیت زا باشند. این داروها ممکن است تقلبی بوده یا دارای داروی واقعی نباشد. همچنین ممکن است داروهای موجود در سایر کشورها از بازار کانادا به دلیل سمی بودن یا سایر نگرانیها از سلامت یا تاثیرشان، برچیده شده باشند.

ترجیحا ۶ هفته پیش از سفر با پزشک خانواده یا کلینیک درمانی جهت بررسی سلامت و نیاز شما به داروی مالاریا صحبت کنید.

پیشنهاد و توصیه می شود به اختیار کردن بیمه های تکمیلی و همچنین در مسافرت اختیار کردن بیمه های مسافرتی، چرا که ضمن آرامش، شما از پوشش هایی نظیر، پرداخت هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور مبدا، جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور در صورت بیماری و یا هر گونه حادثه، پرداخت هزینه های فوریتی دندانپزشکی، سرقت و یا مفقود شدن گذرنامه و خدمات مربوط به تاخیر ورود چمدان و یا تاخیر در پرواز هواپیما، بازگرداندن جسد متوفی به کشور مبدا، بازگرداندن کودکانی که بدون سرپرست مانده اند، آمبولانس و یا هلی کوپتر در صورت وقوع حادثه، دارو تا سقف تعیین شده در بیمه نامه، فیزیوتراپی، پرستار خصوصی، آزمایشات پزشکی مورد نیاز از جمله سی تی اسکن برخوردار خواهید شد.

بنابراین عاقلانه این است که با اخذ بیمه از پرداخت هزینه های سنگین در وضعیت های اضطراری جلوگیری کنیم.

ترجمه و منابع: travel.gc.ca  و www.cover4u.ca

از خوانندگان و علاقمندان دعوت به عمل می آوریم که تجربه های خوب و بد خود را پیرامون بیمه با ما در میان بگذارند. مطالب این مقالات صرفن در جهت اطلاع رسانی می باشد و به هیچ عنوان جایگزین مشاوره با متخصصان مربوطه نمی شود.

پرسش های خود را در زمینه طرح و برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری و بیمه های مختلف از طریق ایمیل مطرح کنید. news@insufin.com

شماره تماس شرکت ۹۰۵۳۷۰۰۰۱۱ جوابگوی سوالات شما عزیزان می باشد. از شما علاقمندان رادیو و تلویزیون دعوت می شود بیننده برنامه ما در سراسر دنیا از کانال تصویر ایران دوشنبه ها ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت تورنتو باشید.

از طریق وبسایت های شرکت و همچنین وبلاگ و رسانه های اجتماعی ما را دنبال کنید