شهروند ـ پلیس تورنتو شروع به تغییر دادن ماشین های گشت خود کرده است؛ اقدامی که به گفته ی آنها هیچ هزینه ای برای شهرداری تورنتو نخواهد داشت. از اول این ماه ماشین های کلاسیک آبی و سرمه ای پلیس به ماشین های جدیدی با رنگ خاکستری تیره تغییر می یابد. به گفته ی یکی از مقامات پلیس این تغییر رنگ با به روز رسانی سیستم پلیس در ارتباط است. کلمه ی پلیس در هر چهارطرف ماشین و با رنگی که هم در روز و هم در شب استفاده داشته باشد نوشته خواهد شد و هیچگونه نگرانی در مورد دیده شدن این ماشین ها وجود ندارد، زیرا رنگ ها کاملا مشخص کننده است و از صدای آژیر در مواقع لزوم استفاده می شود.

police-car

حدود ۵۰۰ دستگاه وسیله ی نقلیه در سرویس پلیس تورنتو وجود دارد که متوسط عمر مفید  آنها ۴.۵ سال است. امسال تنها ۸۰ دستگاه از این ماشین ها تعویض خواهد شد، در واقع ماشین هایی که عمر مفیدشان تمام شده و باید تعویض شوند با ماشین های جدید عوض خواهند شد.

این ماشین ها با ماشین های پلیس مخفی تورنتو که رنگی تیره دارند متقاوت است. ۵ سال طول خواهد کشید که تمامی ماشین ها تغییر رنگ یابند و در این ۵ سال از هر دو سری ماشین های جدید و قدیم استفاده خواهد شد.