به گزارش تورنتو استار روز ۲۶ ژانویه، دیوید میلر شهردار تورنتو هفته گذشته سفری به لس آنجلس داشت و در این سفر سعی او بر این بود تا  …


شماره ۱۲۱۴ ـ پنجشنبه  ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹


 


 

به گزارش تورنتو استار روز ۲۶ ژانویه، دیوید میلر شهردار تورنتو هفته گذشته سفری به لس آنجلس داشت و در این سفر سعی او بر این بود تا از صاحبان استودیوهای فیلمسازی، تهیه کنندگان فیلم و فیلمسازان کانادایی که به هالیوود نقل مکان کرده بودند، درخواست کند به تورنتو بازگشته و در این منطقه به تهیه فیلم مشغول شوند.

دیوید میلر شهردار تورنتو

او در این راه به آنان قول داد شرایط را به بهترین وجه ممکن تسهیل کند و وضعیت پرداخت مالیات آنان را بهبود بخشد. میلر در گفتگوی تلفنی خود از لس آنجلس به خبرنگار تورنتواستار گفت: «این ایده کمک زیادی به رونق صنعت سینما و تولیدات تلویزیونی در تورنتو خواهد داشت. از شرایط ویژه دیگر کاهش ارزش دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا است. در ضمن نرخ ۸۰ سنتی دلار کانادا کمک زیادی برای کاهش بودجه فیلمسازی خواهد بود. سال گذشته امکان انجام این کار نبود. اعتصاب نویسندگان و مشکلات اعتباری فعالیت فیلمسازان آمریکایی را محدود کرده بود. لیکن شرایط به گونه ای تغییر کرده و تورنتو می تواند بار دیگر مکان مناسبی برای ساخت فیلم های هالیوودی باشد».

سال گذشته درآمد تورنتو از صنعت فیلم سازی ۵۰۰ میلیون دلار بود که ۱۰۰ میلیون دلار آن از سینمای هالیوود بود. در سال ۲۰۰۷ صنعت سینما ۷۵۰ میلیون دلار عایدی داشته که ۲۵۹ میلیون دلار آن به محصولات سینمای آمریکا تخصیص داشت.

میلر پس از بازگشت از سفر خود در یک مصاحبه  مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «من اطمینان دارم دو کمپانی بزرگ امسال در تورنتو فیلم خواهند ساخت. من با کمپانی های موفقی دیدار و گفتگو کردم و آنان نسبت به تورنتو بسیار خوشبین هستند. من شخصا مطمئنم استقبال شایان توجهی از تورنتو به عنوان مرکز ساخت فیلم خواهد شد».