شهروند ـ قرار است از اواخر امسال دستگاه های کارت خوان Presto  در همه جای شهر مستقر شده و  از طریق استفاده از این کارت ها به جای روش قدیمی توکن (Token)، سیستم حمل و نقل TTC به روز شود و از نیمه های سال ۲۰۱۷ کارت های Presto جایگزین همه ی انواع شیوه های پرداخت که شامل توکن و بلیت است، بشود.

اما این روند نگرانی های زیادی را برای فعالان حقوق فقرا و قشر کم درآمد ایجاد کرده است، زیرا استفاده از این کارت ها می تواند بسیاری از افراد کم درآمد، فقیر و بی خانمان را که برای گذراندن امور از توکن دولتی استفاده می کنند دچار مشکلات اساسی کند، زیرا ارگان های دولتی هنوز نمی دانند که چه جایگزینی قرار است  از این پس به این افراد تعلق گیرد.

presto-card

این قشر از جامعه برای گذراندن زندگی روزانه به سیستم حمل و نقل عمومی و توکن هایی که رایگان دریافت می کنند، وابسته اند.

تهیه کارت های Presto از توکن گران تر خواهد بود. به گفته ی سخنگوی TTC جایی برای نگرانی وجود ندارد  زیرا TTC  از اواخر سال ۲۰۱۷ قصد این را دارد که کارت های Presto  کاغذی برای سفر یک طرفه، که LUM نام دارد پخش کند و همین کارت می تواند به جای توکن از طریق سازمان های خدمات اجتماعی در دسترس قشر کم درآمد جامعه قرار بگیرد.

همچنین او اضافه کرد که سازمان حمل و نقل تورنتو بر آن است تا برای خانواده های کم درآمد تخفیف های ویژه ای در کارت های Presto در نظر بگیرد. جزییات این تصمیم در ماه های آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.