شهروند ـ کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، با تمرکز بر روی هزینه ی پارکینگ بیمارستان، به بیماران و خانواده هایشان اعلام کرد که این هزینه برای بیماران و خانواده های آنها که به طور مرتب به بیمارستان مراجعه می کنند ۵۰ درصد کاهش می یابد. وین می گوید که هزینه ی پارکینگ به معضلی برای بیماران تبدیل شده است.

بنابر اعلام وین، از این به بعد هزینه ی کارت پارکینگ روزانه که قبلا ۱۰۰ دلار بود به ۵۰ دلار تغییر یافته است. با افزایش محبوبیت محافظه کارها و با در نظر گرفتن انتخاباتی که ۱۹ ماه دیگر اتفاق می افتد، وین  و کابینه اش در صددند تا به مردم نشان بدهند که به فکر بودجه آنها هستند و در تلاشند که باری از دوش خانواده ها بردارند. کاهش هزینه ی پارکینگ در بیمارستان هایی اعمال می شود که فضای پارکینگ برای خود آنهاست و هزینه روزانه ی پارکینگ در آنها بالای ۱۰ دلار است. همچنین در ماه ژانویه اعلام شد که قیمت  کارت های پارکینگ تا سال ۲۰۱۹ ثابت خواهد ماند و از آن به بعد تنها در صورت تورم تغییر خواهد داشت.

hospital-parking

بر اساس این تغییر جدید، بیمارستان ها باید به جای کارت های روزانه، بلیت های ۵ ، ۱۰ و ۳۰ روزه صادر کنند که قیمتشان نصف کارت های روزانه است و می تواند به دیگر بیماران نیز منتقل شود. همچنین می توان برای رفت و برگشت و برای روزهای نامتوالی از تاریخ خرید از این بلیت ها استفاده کرد.