هفته گذشته برای اولین بار پس از فوت خدابیامرز فیثاغورث، دوخط موازی بهم رسیدند و به ریش علم و دانش خندیدند. البته دانشمندان هشدار داده بودند که علم پیشرفت کرده و چنین احتمالی وجود دارد. چون خطوط موازی هم مثل سابق، چشم و گوش بسته نیستند و دیر یا زود به هم می رسند. بالاخره هرچی نباشد آنها هم دل دارند، اما کو گوش شنوا. برخی از اساتید با تکیه بر دانش آکادمیک استدلال می کردند که چنین چیزی امکان ندارد چون اگر دو خط موازی به همدیگر برسند دنیا کن فیکون خواهد شد. و ریل قطار را مثال می زدند و می گفتند: در همه جای جهان قطارها از خط خارج می شوند، ولی هیچوقت مثل تریلی و پراید شاخ به شاخ نخواهند شد، چون اساسا قرار نیست دو خط موازی به هم برسند. این وسط  دلسوزانی هم بودند که می گفتند بعضی از موضوعات و مسائل علمی را باید با رایزنی و ریش گرو گذاشتن حل و فصل کرد نه با گونیا خط کشی و فرمول. و مثال می آوردند که بعد از پیدایش جمهوری اسلامی، رقم هایی در بانک ها جابجا می شوند که علم ریاضی و هیچ ماشین حسابی قادر به محاسبه آنها نیست و همین موضوع باعث دلخوری علم ریاضی شده بود و حتی ماشین حساب هم تهدید به فرار مغزها کرده بود. تا اینکه ریش سفیدان پادرمیانی کردند و به ماشین حساب حالی کردند که اخوی، این جماعت این کاره است. حضرتعالی هم که نباشی، همانطور که مملکت را با قوانین هزار و چهارصد سال قبل اداره می کنند، با چرتکه  ارقام نجومی را جابجا خواهند کرد، چون کارشان را بلدند.

train-crash-cartoon

برپایه گزارشات رسیده برای اولین بار پس از کشف آهن توسط بشر، دو ریل راه آهن که با حفظ شئونات شرعی سالها در کنار هم فعال مایشاء بودند، به همت مسئولان دلسوز راه آهن جمهوری اسلامی و به کوری چشم علم و دانش به وصال یکدیگر رسیدند و حادثه دلخراش تصادف قطار  در سمنان را پدید آوردند.

رهبر دلسوز و ملت نجیب

مقام رهبری که با هیچ رئیس جمهوری در این بیست و هشت سالی که پشت رُل نشسته آبش توی یک جو نرفته، در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی که با وعده و وعید درجه، خدمت ایشان رسیده بودند، از خجالت رئیس دولت درآمدند و گفتند: آخرش هم مردم فهیم ما هنگ کردند و نفهمیدند سرنوشت حقوق های هنگفت چه شد!

khamenei

و ماموران نامحسوسی که شب و روز ذهن مردم را کنترل می کنند؛ خبر دادند که هنوز سئوالات زیادی در ذهن مردم‌ باقی مانده است. و دولت آنها را خون به جگر کرده و به روی خودش نمی آورد که بالاخره حقوق های نجومی کجا رفت.

ایشان افزودند: البته ما یک حرفی زدیم و گفتیم کشش ندهید، چون احتمال می دادیم کش دهندگان به سرنوشت نماینده تهران که ماجرای اختلاس رئیس قوه قضاییه را کش داد، دچار بشوند و شبانه آنها را بیندازند توی گونی و ببرند به جاهایی که نباید ببرند، اما عمامه خودمان را قاضی کردیم که دانستن حق مردم است. و سرانجام به این نتیجه رسیدیم ملت را تشویق کنیم تا شبهات خود را  در مورد حقوق های نجومی در قالب سئوالات شرعی مطرح کنند. چون اگر کسی از طریق استفتاء مسئله را کش بدهد نمی توان کش شلوارش را پاره کرد و به مردم توصیه کردیم از مراجع عالیقدر منجمله خود ما استفتاء کنند که آیا پیگیری قضیه حقوق های نجومی در اختیار حاکم شهر است یا عوام الناس؟

و مراجع عالیقدر هم پاسخ دادند تا مردم هستند حاکم شهر چکاره است و پیگیری حقوق های نجومی صد درصد به عهده ملت شریف و نجیب ایران است که واقعا ما را شرمنده نجابت خودشان کرده اند، و موفق شدیم بدون اینکه سیاه نمایی بکنیم این پرونده ملی را کش بدهیم.

مقام رهبری که از پیگیری پرونده حقوق های نجومی در قالب استفتاء کیف می کرد، در ادامه اظهار داشت: ضمنا اینجانب از اینکه می بینم جوانان در شبکه های اجتماعی به راه کج می روند شبها خوابم نمی برد. برخی از دوستان گفتند عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد. پرسیدیم چطور؟

پاسخ دادند چون بسیاری از بخوربخورهای نجومی شب ها اتفاق می افتد، اگر مقام رهبری شب ها بیدار بمانند، دزدان خواهند فهمید که رهبری بیدار است. گفتیم فکر بدی نیست. و ما هم بدمان نمی آید منشا خیر باشیم. و شب ها مواظب مملکت بودیم و ناچارا روزها می خوابیدیم. یک مرتبه در شهر شایع شد که رئیس قوه قضاییه روز روشن وثیقه های مردم را به جیب زده است. پرسیدیم حالا چه خاکی بسرمان بریزیم؟

گفتند مثل داروخانه کشیک، ولی فقیه کشیک بگذاریم تا هنگامی که مقام شامخ ولایت خواب هستند، از اموال عمومی مواظبت شود. فقط می ترسیم ولی فقیه کشیک، پولها را بردارد و برود کانادا و بدنامی اش نصیب ما بشود. دهان سوخته و آش نخورده.

تلاش برای زنده گیری مخالفان

قبلا که شبکه ها خصوصی بودند، اختلاسگران خداجو به خاطر اینکه ریا نشود، یواشکی به خاطر خدا اختلاس می کردند و فقط شبکه های خصوصی خبردار می شدند. و یا وقتی می خواستند مخالفان را سربه نیست بکنند، قاتلان یواشکی از مراجع، فتوای قتل می گرفتند و مراجع نیز به خاطر اینکه ریا نشود فتوا را طوری که کسی نفهمد مثل نشئه جات می گذاشتند کف دست قاتلان مومن و انقلابی، و آنها نیز مخالفان را در خفا در راه خدا خفه می کردند و به خاطر این که ریا نشود، می انداختند گردن استکبار و بیگانگان. و بجز اعضای شبکه های خصوصی هیچ کس از کنه قضایا خبردار نمی شد، اما از وقتی شبکه های اجتماعی گسترش یافته، دیگر نمی شود به خاطر خدا کشت و خورد و بُرد. و اینطوری شد که مسئولان خداجو از ناچاری ریاکار شدند. چون بنده خداها هرکاری می کنند فورا شبکه های اجتماعی در کوی و برزن جار می زنند. و ناخواسته ریا در جامعه نهادینه شده. کار به جایی رسیده که طرف می خواهد کار خیر بکند و کسی هم خبردار نشود؛ و یواشکی به دوستش پیغام می دهد که قرار است با رفقا سری به صندوق ذخیره ۸۰۰۰ میلیاردی فرهنگیان بزنیم و کمک حال سازندگان بی بضاعت شهرزاد بشویم و حضرتعالی اگر پایه ای، بعد از ناهار بیا فلان جا، اما هنوز صندوق ذخیره را جارو نکرده اند، عالم و آدم خبردار می شوند و رئیس دولت مجبور می شود با عصبانیت بگوید: اختلاس نبوده عوضی ها، به ۳۰ نفر وام “بلاعوضی” داده ایم.

sadeghi

و ریا چنان در کشور جا می افتد که دامن دستگاه قضایی کشور هم به ریا آلوده می شود.  قوه قضاییه که تا دیروز طرف را می کشت و بعد دستگیرش می کرد و اعلام می کرد که متهم حین فرار خودش مرد،  و یا حین فرار از توی هواپیما به زیر کشیده شد و بعدا خودش مرد و یا حین فرار در سلول انفرادی فوت کرد، تصمیم به زنده گیری مخالفان گرفته و تلاش دارد منبعد افراد را زنده دستگیر بکند و بعد بکشد. و در اولین اقدام خود، قصد زنده گیری نماینده تهران را داشت که چون بار اولشان بود، دست از پا درازتر برگشتند. یکی از عرفای مجلس هم به خاطر اینکه قوه قضاییه از زنده گیری افراد پشیمان نشود، خطاب به دادستان تهران گفت: مدارک و مستنداتان را در اختیار ما بگذارید، خودمان تنبیه اش خواهیم کرد.

تتمه خبر

طرح از مانا نیستانی

طرح از مانا نیستانی

فداحسین مالکی دبیر برجسته ستاد مبارزه با مواد مخدرات و کالای قاچاق، در گفت‌و‌گو با «نسیم‌آن‌لاین»، از رئیس دولت یازدهم خواست توضیح دهد که «با چه راهکاری موفق به کاهش ده میلیارد دلاری کالای قاچاق شده‌اند»؟

فداحسین خطاب به روحانی گفت: ما خودمان دست مان توی کار است و می دانیم قاچاق بیشتر شده. چون بازار پر از بنجل های چینی است. حتی آب شنگولی خارجی صدها برابر بیشتر وارد می شود. پس روی چه حسابی وزیر اقتصاد، علی طیب نیا هرجا می نشیند می گوید میزان قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار در سال جاری رسیده! و در حالی که می خندید گفت: شاید ایشان خیال می کنند با دستگیری چهارتا پیله ور و کشتن صدتا کولبر، قاچاق کاهش پیدا کرده؟

فدا حسین ضمن هشدار به دولت گفت: آمار بیکاری و رشد اقتصادی را دستکاری می کنید به ما مربوط نیست، نوش جانتان. ولی به چه حقی در آمار قاچاق دست می برید. از خدا نمی ترسید اقلا از قاچاقچیان بترسید و آمار دروغ تحویل مردم ندهید.