شهروند: شهریار رومی، ترانه سرا و خواننده ایرانی در جریان کنسرتی که در شهر تورنتو در تاریخ  ۷ ژانویه ۲۰۱۷ برگزار کرد با در دست گرفتن تصویر آرش صادقی از اعتصاب غذای او و سایر زندانیان سیاسی حمایت کرد. شهریار در جریان کنسرت و بعد از مرحله اول که داستان مولانا و رابطه عرفانی شمس تبریزی با مولانا را به تصویر می کشید، با نام بردن از فعالان و دگراندیشان سیاسی و حقوق بشری همچون نرگس محمدی، گلرخ ابراهیمی ایرایی و آرش صادقی از عملکرد دولت ایران در قبال عدم رسیدگی به وضعیت و درخواست های زندانی سیاسی در ایران انتقاد، و حمایت و همبستگی خویش را از آرش صادقی با نشان دادن عکس ایشان در کنسرت خویش اعلام کرد.

شهریار رومی، ترانه سرای ایرانی است که در زمینه های حقوق بشری و حقوق حیوانات فعال بوده و کارهای مفید برای آگاهی غیر ایرانیان از وضعیت آشفته و نقض حقوق بشر در ایران انجام داده است.

Shahriar-(3)
Shahriar-(2)
Shahriar-(1)

در این کنسرت که در دو بخش برگزار شد، لوح تقدیری به پاس فعالیت های هنری شهریار رومی، از طرف وزیر  محترم تحقیقات و فناوری در ایالت انتاریو،  دکتر رضا مریدی، توسط اردشیر زارع زاده مدیر اجرایی مرکز بین الملی حقوق بشر در کانادا (ICHR)، داده شد.

اردشیر زارع زاده مدیر مرکز (ICHR) نیز از سوی این مرکز از فعالیت های این هنرمند در زمینه حقوق بشر تقدیر به عمل آورد.

خاطر نشان می شود آرش صادقی، زندانی سیاسی، در اعتراض برای دستگیری همسرش، خانم گلرخ ابراهیمی ایرایی، و عدم مرخصی ایشان دست به اعصاب غذا زد. آرش صادقی، با مرخصی خانم ابراهیمی از زندان اوین، اعتصاب غذای خود را پس از ۷۲روز شکست.