شهروند- برخی از اجاره نشینان مناطق غربی ونکوور که سالهاست در آپارتمان های خود ساکن هستند در ماه گذشته با افزایش بی سابقه ی اجاره روبرو شده اند که باعث شده است بسیاری از این خانواده ها دچار ترس و اضطراب شدیدی شوند از این که ممکن است مجبور شوند محل زندگی خود را ترک کنند.

به گفته ی یکی از ساکنان یک آپارتمان اجاره ای، مدیریت ساختمان طی ماه اخیر اجاره ی آنها را حدود ۴۳ درصد یعنی معادل مبلغی حدود ۵۰۰ دلار افزایش داده است.  به گفته ی مدیریت ساختمان این افزایش اجاره در پی افزایش اجاره های ساختمان های دیگر در منطقه است.

افزایش اجاره های ساختمان های اجاره ای امری قانونی است و معمولا به شکل سالانه و به میزانی کمتر از نرخ تورم در همه جای کانادا اعمال می شود. اما افزایش اجاره در وسط سال و به این میزان امری غیر طبیعی است.

قیمت اجاره چیزی نیست که تنها اهالی ونکوور نگران آن باشند. دولت کانادا تنها نگران افزایش قیمت خرید خانه است در حالی که مبلغ اجاره نیز برای بسیاری از خانواده ها در شهرهای مختلف کانادا به امری استرس زا تبدیل شده و با روندی بی سابقه در حال افزایش است.

در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا مانند تورنتو نیز قیمت اجاره خانه به قدری بالاست که بسیاری از خانوده ها برای پیدا کردن آپارتمان مناسب با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.