شهروند- در آخر هفته ی گذشته هزاران کانادایی در سرتاسر کشور به دست و پنجه نرم کردن برای مبارزه با افزایش آب سیل ناشی از باران بسیار شدید و کم سابقه گذراندند. کبک در این میان وضعیت بدتری داشت و تقریبا ۱۹۰۰ خانه در نزدیک به ۱۳۰ محله ی شهری مورد حمله ی سیلاب قرار گرفتند.

افزایش باران و سیلاب باعث شد که مونترال در روز یک شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرده و بسیاری از نیروهای مسلح نیز برای کمک به مردم در این ناحیه مستقر گردند. شهردار مونترال اعلام کرد بسیاری از خانه ها در مناطق مختلف تخلیه گردید و این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز افراد بیشتری از خانه هایشان فوری تخلیه گردند تا از سلامت آنها اطمینان حاصل شود.

در این مناطق مردم به لحاظ روحی و جسمی بسیار خسته اند و تلاش های ۲۴ ساعته برای کمک به آنها ادامه دارد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در طی دیداری که از برخی از این مناطق سیل زده در مونترال داشت اعلام کرد که همه ی نیروهای مردمی و نظامی دست به دست هم داده اند تا به مردم آسیب دیده کمک کنند.

استان های دیگر نیز مانند بریتیش کلمبیا و نیوبرانزویک از این اتفاق طبیعی در امان نماندند و گفته می شود که بسیاری از خانه ها در این مناطق بر اثر هجوم سیل ویران شده و تلاش برای پیدا کردن مفقودان همچنان ادامه دارد.

در تورنتو نیز به دلیل افزایش باران نگرانی های زیادی برای هجوم سیل در اواخر هفته ی گذشته وجود داشت که حتی شهرداری اعلام کرد ممکن است اتوبان دان ولی بسته شده و جزیره ها در دان تاون تورنتو تخلیه گردد، اما خوشبختانه با کاهش میزان باران در روز شنبه از میزان نگرانی ها کاسته شد.