شهروند ـ به گفته ی وزارت بهداشت کانادا، حدود ۲۶ شکایت درباره ی کرم های ضدآفتاب با عنوان تجاری Banana Boat تحویل این سازمان شده است و ظاهرا این شکایات رو به افزایش است. گزارش ها حاکی از آن است که کرم های ضد آفتاب این کمپانی تولید کننده مواد آرایشی بهداشتی باعث ایجاد سوختگی و تاول بر روی پوست افراد، بویژه کودکان شده است.

شکایت کنندگان در رده ی سنی ۳ ماهه تا ۳۰ ساله قرار دارند، اما بیشترین میزان قرمز شدن و سوختگی و تاول بر روی پوست نوزادان و کودکان مشاهده شده است.

سازمان بهداشت کانادا می گوید که قبلا هم چندین مورد شکایت دریافت کرده بود، اما با شروع فصل گرما و افزایش استفاده از کرم های ضد آفتاب این شکایات افزایش یافت تا جایی که این سازمان را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای را در این زمینه شروع کند.

شرکت سازنده ی این کرم های ضد آفتاب معتقد است که ایرادی در این لوسیون ها وجود ندارد و ممکن است پوست افراد بیش از حد به آفتاب حساس بوده باشد، اما والدین برخی از کودکان که دچار سوختگی های شدید شده اند می گویند که حتما در مواد ترکیبی این لوسیون ایرادی وجود دارد که نه تنها جلوی اثرات مضر آفتاب را نمی گیرد، بلکه باعث ایجاد سوختگی های شدید و تاول های پوستی در ناحیه صورت، گردن و گوش ها می شود و خواسته اند تا این شرکت تا بررسی کامل و پیدا کردن دلیل این واکنش از فروش و تولید این محصولات جلوگیری کند.