شهروند- شواهد حاکی از آن است که در ماه می قیمت خانه ها در تورنتوی بزرگ کمی کاهش داشته است و بازار داغ مسکن کمی رو به سوی آرامش دارد. برخی متخصصان بازار مسکن و اقتصاددانان معتقدند که این تغییرات واکنش طبیعی و ناگهانی بازار به تغییرات در قوانین مالیاتی خرید مسکن است که توسط  دولت انتاریو اعلام شد و هنوز برای قضاوت درباره ی کاهش قیمت مسکن و یا روند بازار زود است.

اگرچه در ماه می امسال قیمت ها هنوز از همین موقع پارسال گرانتر بود، اما ثبات بیشتری در قیمت ها دیده می شد. بر همین اساس بسیاری از خریداران احساس بهتری دارند و تفکر غالب این است که کورسوی امیدی برای متقاضیان مسکن در تورنتو باز شده است و شاید خریدن خانه دیگر آرزو نباشد.

در ماه می میانگین قیمت خرید خانه در تورنتوی بزرگ حدود ۸۴۰,۰۰۰ دلار بوده است و حدود ۶ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است. هم اکنون فروشندگان تمایل بیشتری به فروش دارند تا خریداران و این فرصت به خریداران داده شده است که کمی وسواس بیشتری به خرج دهند. اما خریداران نیز باید بدانند که فرار از بستن قرارداد بدون عواقب نیست و تغییرات در قوانین به فروشنده این امکان را می دهد خسارتی را از خریدار در هنگام به هم زدن قرارداد، طلب کند.