همانطور که هفته ی گذشته نوشتیم سعی داریم تا در هفته های قبل از شروع جشنواره ی تیرگان، بزرگترین جشنواره ی ایرانیان خارج کشور، به معرفی مهمانان ویژه ی یکی از برنامه های این جشنواره با عنوان کنفرانس زنان* بپردازیم. سخنرانان و میهمانان شرکت کننده در این کنفرانس، زنان ایرانی تبار ساکن آمریکای شمالی هستند که هر یک در حوزه های فعالیتشان تاثیرگذار و موفق بوده اند. هفته ی گذشته دنا قلمبر و انوشه انصاری معرفی شدند. این هفته شما را با آذر نفیسی و بهناز قهرمانی آشنا می کنیم.

 

آذر نفیسی متولد دسامبر ۱۹۵۵ نویسنده و استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه  در دانشگاه جانز هاپکینز  با کتاب پرفروش  “لولیتاخوانی در تهران” (Reading Lolita in Tehran) بسیار معروف شد. این کتاب به ۳۲ زبان ترجمه شده و بیش از ۱۱۷ بار در لیست پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته است.

کتاب دوم او با نام” آنچه درباره‌اش سکوت کرده‌ام”، به یک زندگینامه نزدیک‌تر است. رمانی که زندگی خاندان نفیسی از کودکی نویسنده تا زمان از دست‌دادن پدر و مادرش را روایت می‌کند.

لولیتاخوانی در تهران جوایز ادبی متنوعی از جمله جایزه Meilleur Livre Étranger، جایزه کتاب غیر داستانی سال از Booksense، جایزه کتاب Frederic W. Ness ، جایزه لطیفه یارشاطر، جایزه Grand Prix des Lectrices de Elle  و جایزه دستاورد از بنیاد قانون مهاجرت آمریکا را دریافت کرد و همچنین به عنوان فینالیست در PEN/Martha Albrand Award for Memoir. حضور داشت.

آذر نفیسی تاکنون برای نیویورک تایمز، واشنگتن پست، و وال استریت ژورنال نوشته است. اخیرترین کتاب او “جمهوری خیال” (The Republic of Imagination) نام دارد.

بهناز قهرمانی معاون رئیس بخش بازاریابی جهانی مجموعه لوکس  رالف لورن است  و  مسئولیت استراتژی برند جهانی، بازاریابی، دیجیتال و رسانه های اجتماعی از مارک های لوکس رالف لورن (Women’s Collection, Purple Label, Double RL ) را بر عهده دارد.

قبل از رالف لورن، بهناز مدیر بازاریابی برای گوچی در آمریکا بود که توانست در آن تحولی ایجاد کرده و  نام تجاری گوچی را از یک میراث تجاری لوکس به یک صنعت پیشروی مد با نام تجاری گوچی تحت مدیریت  الساندرو میشل تبدیل کند. در زمانی که در گوچی فعالیت می کرد توانست کمپین Chime for Change  را راه اندازی کند.

این کمپین جهانی گوچی که توسط سلما هایک و بیانسه تاسیس شد، به جمع آوری پول برای کمک به آگاه سازی دختران و توانمند سازی زنان، با تمرکز بر آموزش، بهداشت و عدالت می پردازد.

بهناز در سال ۲۰۱۱ و بعد از اخذ مدرک MBA از INSEAD در فرانسه و سنگاپور وارد گوچی شد. او در INSEAD مدیر بخش زنان در کسب و کار بود و اولین کنفرانس رهبری زنان را بنیانگذاری کرد. بهناز برای سالهای متوالی یکی از حامیان بنیاد زنان ایرانی ـ آمریکایی (IAWF) بوده است و به عنوان هم سخنگو و هم حامی در نیویورک و لس آنجلس فعالیت کرده است.

ادامه دارد

* اولین کنفرانس زنان ایرانی – کانادایی با موضوع زنان در رهبری،  در برنامه ی تیرگان، شنبه ۲۹جولای ۲۰۱۷ ، از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵ بعدازظهر در موزه آقاخان

با حضور: دنا قلمبر، انوشه انصاری، بهناز قهرمانی، فی ارجمند، فریال گواشیری، فوژان زینی،  لیندا برناردی، مریم خسروانی، مریم غیابی، نازی افتخاری، ندا نوبری،  رودی بختیار، هما سرشار، رزیتا معظمی فرهانی، شیوا امیری، و قاضی دادگاه عالی ایالت کالیفرنیا شهلا ثابت