شهروند- شرکت آمازون کانادا اعلام کرد که قصد دارد ۲۰۰ کارمند جدید در بخش های توسعه نرم افزار، مهندسی، برنامه نویسی، بازاریابی ، فروش و منابع انسانی در دفتر اصلی خود در تورنتو استخدام کند.

مدیر بخش Amazon Media Group می گوید که مشاغل مرتبط با تجارت الکترونیک، فناوری و اینترنت، یعنی آنچه در وب سایت هایی نظیر آمازون مشاهده می کنیم، در دوران نوپایی خود قرار دارند و در حال رشد و شکوفایی هستند و هنوز امکان زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه این بخش ها به نفع مشتری وجود دارد و کانادا یکی از کشورهایی است که پتانسیل بسیار بالایی برای توسعه و پیشرفت در این صنعت دارد و آمازون در تلاش است تا از آن استفاده ی بهینه کند.

بنابر گزارشات این شرکت تجارت الکترونیک آمازون ۳۵۰۰ نفر در کل کانادا و ۶۰۰ نفر در مراکز خود در دان تاون تورنتو استخدام می کند که ۲۰۰ نفر آنها در دفتر اصلی مشغول به کار خواهند شد.

کاتلین وین، نخست وزیر انتاریو، در نشستی در دفتر اصلی این شرکت در داون تاون تورنتو اعلام کرد که دولت انتاریو هیچ گونه کمک مالی به این کمپانی ارائه نکرده است و علاقه ی آمازون برای استخدام افراد در تورنتو نشان از آن دارد که نیروی متخصص زیادی آماده به کار در انتاریو وجود دارد و فارغ التحصیلان در انتاریو ابزار و دانش لازم برای ورود به چنین شرکت هایی را در دست دارند.

همچنین خانم وین می گوید تغییرات در بازار کار و سرمایه گذاری های کمپانی های خارجی در کانادا نشان می دهد که دنیای تکنولوژی، فناروی و کامپیوتر نیاز اول امروز دنیاست که می توان از آن سرباز زد و یا این فرصت را مغتنم شمرد، از آن پیروی و رشد کرد و رهبری کمپانی های بزرگ فعال در این صنعت را در کانادا به دست گرفت.