شهروند- آزاده داودی: از روز پنج شنبه ۷۰۰ کارمند شرکت خدماتی  Swissport در فرودگاه پیرسون تورنتو اعتصاب کرده اند. این شرکت، خدماتی را در داخل فرودگاه پیرسون برای خطوط هوایی ایرفرانس، بریتیش ایرویز، سان وینگ، امارات، لوفت هانزا و ایر ترانزت خدماتی از قبیل حمل و نقل بار، بکسل هواپیما،  تمیز کردن کابین و بازدید های عملیاتی قبل از پرواز را انجام می دهد.

روز جمعه معاون رییس این شرکت خدماتی اعلام کرد که Swissport تمام تلاشش را می کند تا خدمات پرواز دچار تاخیر جدی نشود، اما برخی از مسافران روز جمعه اعلام کردند که اگر چه تاخیر زیادی در پروازها ایجاد نشده است، اما خدمات باررسانی بسیار به آرامی انجام می شود. کارمندان این شرکت خدماتی در اعتراض به برخی سیاست های شرکت درباره مسایل مالی و غیره دست به اعتصاب زده اند و تا خواست آنها برآورده نشود به کار خود باز نمی گردند.

بر اساس اظهارات اتحادیه کارگری کارمندان این شرکت خدماتی، Swissport در پی آن است تا برای مدت سه سال از افزایش دستمزد بسیاری از کارمندان خود جلوگیری کند و از آنها خواسته است تا حداقل ۳۰ ساعت در هفته کار کنند تا بتوانند از مزایای خود بهره مند شوند.

همچنین انتقادات زیادی درباره نحوه آموزش کارمندان این شرکت خدماتی توسط اتحادیه مطرح شده است. این اعتصاب همچنان تا روز دوشنبه ادامه داشت و رایزنی ها برای برطرف کردن و نشستن بر سر میز مذاکره در جریان است.