شهروند- آزاده داودی: امیر فاتال و همسرش نور امانا تازه مهاجران سوری هستند. آنها تا سال ۲۰۱۲ و تا زمانی که خانه شان مورد اصابت موشک قرار گرفت در شهر حلب در سوریه زندگی می کردند. در سال ۲۰۱۲ به کمپ های مهاجران در ترکیه رفتند و سرانجام در ماه جولای ۲۰۱۶ توانستند از طریق برنامه خصوصی حمایت از پناهندگان وارد خاک کانادا شوند.

هم اکنون یک سال از ورود آنها به کانادا می گذرد و در این مدت آنها از روشی آشنا برای درآمیختن با فرهنگ کانادا و شناساندن فرهنگ خودشان استفاده کرده اند. این زوج در خیابان دانداس غربی نرسیده به خیابان بترست کانتینر رستوران کوچکی با نام Beroea Box تاسیس کرده اند و انواع غذاهای سنتی شهر حلب را در آن سرو می کنند.

طبخ بسیاری از این غذاها گاهی ۲۴ ساعت زمان لازم دارد، اما این زن و شوهر جوان سعی می کنند با دقت و با استفاده از دستور دقیق و مواد اولیه طبق آنچه در حلب رواج دارد طعم دلپذیر غذاهای سوری را با مردم کانادا به اشتراک بگذارند و از این طریق به معرفی فرهنگ غنی کشورشان بپردازند.

کانادا کشوری است که بر مبنای گوناگونی قومی و فرهنگی استوار شده است و آمدن اقوام مختلف از ویژگی های منحصر به فرد این کشور است و به زیبایی های آن افزوده است. غذا به عقیده بسیاری نقطه تلاقی فرهنگ هاست و ابزاری است برای معرفی و درآمیختن با محیطی ناآشنا و بیگانه. این خانوده جوان با پشتکار فراوان کسب و کار خود را شروع کرده اند و امید این را دارند که روزی آن را گسترش دهند.