شهروند- آزاده داودی:  دوشنبه ۱۴ آگوست ۲۰۱۷، حدود ۱۰۰ نفر از مردم تورنتو در مقابل کنسولگری ایالات متحده آمریکا در تورنتو جمع شدند تا در یک تظاهرات صلح آمیز حملات قومی و نژادی را که روز یک شنبه در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا اتفاق افتاد محکوم کنند. طی این شورش که در ایالات متحده که توسط نئو نازی ها و حامیان سفیدپوستان انجام شد، بر اثر حمله ی یک سفیدپوست با ماشین به جمعیت تظاهرکننده یک نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند.

یکی از برگزارکنندگان تحصن روز دوشنبه در تورنتو که خودش آمریکایی است و استاد تاریخ دانشگاه تورنتو ست می گوید به دلیل تخصصش و آشنایی با نمادهای این گروه های خشمگین در امریکا از همان ابتدای شروع این شورش اطمینان داشت که به آشوب و خونریزی تبدیل خواهد شد. تظاهرات کنندگان در تورنتو خواستار توقف چنین اتفاق هایی در آمریکا و در هرجای دنیا هستند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در پیامی جداگانه اتفاقات روز یک شنبه در شارلوتزویل را به شدت محکوم کرد و اعلام کرد که می داند کانادا نیز از این امواج خشم و نژادپرستی در امان نیست. او حمایت خودش را نیز از خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کرد.

بسیاری از حاضران در تظاهرات روز دوشنبه تورنتو، آمریکایی و یا با ملیت دوگانه آمریکایی – کانادایی بودند و همگی سعی داشتند با در دست داشتن پلاکاردهایی نفرت خود را از چنین اتفاقاتی ابراز کنند.