شهروند- به گفته ی پلیس انتاریو به کمک سرنخ های به دست آمده بزرگترین محموله قاچاق کوکایین تاریخ انتاریو پیدا شد و ۳ نفر در این ارتباط دستگیر و تفهیم اتهام شده اند. این محموله قاچاق که در میان سنگ های ساختمانی جاسازی شده بود حدود ۱۰۶۲ کیلوگرم وزن دارد و درجه خلوص این محموله حدود ۹۷ درصد تخمین زده شده است. قیمت عمده این میزان کوکایین حدود ۶۰ میلیون دلار و بازار سیاه آن حدود ۲۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

رییس پلیس انتاریو می گوید که در طی ۳۳ سال سابقه کاری خود چنین محموله عظیمی را ندیده است. پلیس انتاریو از چگونگی درز کردن اطلاعات و دست پیدا کردن به سر نخ های چنین محموله ای سخنی به میان نیاورده است، اما عملیات ضبط این محموله در ماه می ۲۰۱۷ و طی یک دستور توقف در اتوبان ۴۱۰ انجام شد. بیشترین میزان این مواد مخدر از کشور مکزیک و آرژانتین و به صورت جاسازی شده در سنگ های ساختمانی وارد کانادا می شود و بسیاری از قاچاقچیان مواد در مکزیک با افرادی در تورنتوی بزرگ ارتباط دارند. این مواد پس از ورود به کانادا در بسته هایی با درجه خلوص حدود ۴۰ درصد و با مرغوبیت بسیار پایین به دست مصرف کننده می رسد که در اغلب موارد مصرف آنها با خطر مرگ همراه است.

سه مرد ۵۲ ساله، ۳۶ ساله و ۴۵ ساله در ارتباط با این محموله دستگیر شده اند. معمولا میزان کوکایین کشف شده در سنگ های ساختمانی تاکنون حدود یک کیلوگرم بوده است . پلیس انتاریو می گوید که این مواد مخدر در مکانی نامعلوم منهدم می شود.