شهروند- تحقیقات جدید دانشگاهی نشان می دهد که مصرف قهوه کافئین دار ارتباط مستقیمی با میزان اشتیاق ما به خوردن شیرینی دارد. قهوه کافئین دار به تنهایی و به میزان متعادل برای سلامت بدن بسیار مفید است و از احتمال بروز بیماری های قلبی و دیابت نوع دوم تا حد زیادی جلوگیری می کند، اما باید بدانیم زمانی که قهوه کافئین دار مصرف می کنیم بدن ما ناخودآگاه تمایل به خوردن شیرینی پیدا می کند و هنوز نمی دانیم که این تاثیر تا چند ساعت در بدن ما ماندگار است.

محققان بر این باورند که قهوه کافئین دار اول صبح باعث می شود تا ما به سمت شیرینی فروشی ها در طول روز کشیده شویم و کالری زیادی را از این طریق مصرف کنیم که برای بدن اصلا مفید نیست. بنابراین مصرف زیاد قهوه نه تنها فایده آن را برای بدن از بین می برد بلکه باعث مصرف بیشتر شیرینی شده و ضررهای فراوانی برای بدن به دنبال دارد.

افرادی که روزانه بیش از ۳ لیوان قهوه مصرف می کنند می توانند برای جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف شکر، به جای قهوه کافئین دار از قهوه بدون کافئین استفاده کنند. اگرچه بسیاری معتقدند که قهوه بدون کافئین تاثیر چندانی بر بدن ندارد و سطح انرژی را افزایش نمی دهد، اما محققان می گویند که این پیش فرض ذهنی است و اگر ندانیم که کدام قهوه را می نوشیم نتیجه یکسانی از هر دو خواهیم گرفت کمااینکه بدن ما میزان شیرینی زیادی را بعد از آن طلب نمی کند.